אניגראם

מכתבים לאגו

שתף |

מכתבים לאגו

תהליך ההשתחררות מהאגו

הכרת ההבדל בין ה"אגו" שלנו, לבין ה"אני האותנטי" (המהות) שלנו, הינה הבסיס לכל התפתחות רוחנית אמיתית ובלעדיה לא תתרחש צמיחה של ממש. 
האניאגרם משמש כלי רב עוצמה המסייע לנו להבחין בין השניים.
 ברגע שאנו מבחינים באגו כישות נפרדת, אנו מתחילים להתייחס אליו כ"עיתונאי" המדווח מנקודת מבט מאד מוגבלת, שאינה מייצגת את האמת כולה. אנו לומדים לפתח דיאלוג ישיר עם האגו ולהפריך את האמונות הכוזבות שמפעילות ומשפיעות על חיינו מבלי שנדע.
 
בסיום סדנת הצמיחה מתבקשים המשתתפים לכתוב מכתב לטיפוס שלהם, זהו צעד משמעותי בתהליך ההפרדה בינינו לבין האגו ולקיחת בעלות בית על המנגנון האוטומטי שמנהל אותנו.

המכתבים מרגשים, מפתיעים ומעוררי השראה – הנה כמה דוגמאות:
 
  
 

מחוקק יקר שלי

ההכרות שלי איתך עמוקה ורבת שנים אך בשנה האחרונה, מאז שהתחלתי להשתחרר ממך קצת, אני שואלת את עצמי – מי אני בעצם בלי הפרפקציוניזם הזה, במה אני טובה? למה אני שווה? למה אני בעלת ערך משמעותי לסביבה? מה יותר טוב בי מאשר באחרים? למה שדווקא אני אצליח?לחיות תמיד בתור מי שהכי בסדר , עושה את הכול על הצד הטוב ביותר..
קרא עוד
 

מסייע יקר

באתי לעולם עם צורך גדול באהבה. הייתי צריכה לאמץ לי התנהגויות מיוחדות כדי להעצים את כמות האהבה ולפצות על חסרונה. אמא קראה לי "החתול המחייך, המתחנף." זו הייתה אסטרטגית הקיום שלי. משכתי תשומת לב בשערי המקורזל, בצבע דבש, בלחיי העגולות ובעיקר בחיוכי המתוק, הכול כדי להיות אהובה..
קרא עוד
 

אגו יקר שלי

אני כותב ועיני זולגות דמעות, אני בוכה.
אתה צוחק אגו יקר ?
אתה מסתכל מגבוה ואומר רואים !
תצחק !
אני רוצה לחדש לך
אני כבר לא על במה ,ירד המסך, אין קהל ואין צופים .
רק אני עם עצמי לבדי ומכלול רגשות שחיכו לי...
קרא עוד
 

ארבע יקר שלי,

בזכותך אני רגישה. יש כאלה שעבורם זה חיסרון, אבל כשאני חושבת את זה על עצמי אני מרגישה גאווה. אני מודה לך על העומק שאתה מכניס לחיים שלי, על איך שלימדת אותי לאהוב. רק בזכותך אני קמה בבוקר לעבודה שמדליקה אותי ולא נסחבת למשרד אפור ומשעמם. ואם כבר אפור ומשעמם, תודה על הצבעים העזים...
קרא עוד
 

מדען יקר שלי,

אני מודה לך על הסקרנות שאתה מעורר בי לנושאים חדשים שאני יכולה ללמוד, והתובנות שמגיעות אלי בעקבות כל לימוד ולימוד. עלי להודות שתובנות חדשות הן עדיין הדבר הכי מהנה ומעשיר וגורם אושר שאני יכולה להעלות על דעתי.
אבל מבלי משים עם כל הדברים המעניינים שאתה מביא לפתחי אתה גם סוגר אותי וגורם לי לחיות ב"בדידות מזהרת". נכון שלעולם לא משעמם לי אבל לפעמים אני רוצה לחוות גם חוויות אחרות.
קרא עוד
 

טיפוס 6 יקר שלי,

אתה צמוד אלי  שנים רבות, מנסה להגן עלי מכל מיני סכנות. מרוב שאתה צמוד אתה חונק אותי. אתה איתי בכל רגע, בכל מצב, מנסה להגן, אבל פעמים רבות יוצר תחושה של קיפאון ואי יכולת לצאת לפעולה כי כל מה שאני יכולה לראות זה את הקשיים.
קרא עוד
 

אגו יקר,

שנים יפות של שיתוף פעולה, כאשר אתה  שופך קילוגרמים של צבע וורוד ומראה לי את החלק היפה של החיים, הומור, קלילות, שמחה והמתנה המופלאה של עקיפת קשיים קטנוניים, היכולת לסנן כל מה שלא מתאים לי, להימנע מקשרים לא רצויים, ולא להיכנס לסרטים שהורסים להרבה אחרים את האושר – בעזרתו האדיבה של מנגנון הרציונאליזציה  מבלי להרגיש רגשות אשם...
קרא עוד
 

אגו שלי,

מאיפה מתחילים מכתב כזה? איך נפרדים מטבע שני? אחרי כל-כך הרבה שנים בהם גדלנו והתפתחנו יחדיו הגיע הזמן להשיל את השריון, לקחת נשימה עמוקה ולצעוד את הצעד הראשון ללא מערך הגנה ולהתמודד עם החיים כמות שהם...
קרא עוד
 

אגו יקר שלי,

נכון להיום עברנו כבר 41 שנה.
41 שנה של הצטרפות לרצונותיהם של אחרים תוך כדי ביטול עצמי שרק הלך והתעצם עם השנים.
41 שנה של ייפוי המציאות עד כדי אבסורד מוחלט.
41 שנה של סבל יום יומי סיזיפי שקט ארוך ומתמשך עם הפוגות קצרות של רגעי שמחה בין לבין.
41 שנה של מיסוך וערפול חושים שהלוואי והיו מועילים לפחות רק בחלק מהמקרים...
קרא עוד

 

 

אסנת ידגר
חלוצת השיטה בארץ ומייסדת המרכז הישראלי
חדשות ועדכונים
yoda hacked
כללי
שירותים
אניאגרם בארגונים
מדיה
בניית אתרים בקוד פתוח
עקבו אחרנו
2010 © Enneagram inc, All Rights Reserved