אניגראם

הדיאלוג עם האגו

שתף |

הדיאלוג עם האגו

השיטה הייחודית ליישום האניאגרם שפיתחה אסנת ידגר, מייסדת המרכז הישראלי,  נקראת "דיאלוג עם האגו". היא מושתתת על ניסיון רב שנים באימון ופיתוח אנשים וארגונים ובלימוד ומחקר מעמיק בארץ ובעולם. היא מלמדת את השיטה בארץ ובחו"ל, דרך סדנאות ואימונים אישיים ומסמיכה מאמנים ומטפלים להשתמש בה באופן מקצועי.

מודל האניאגרם מספק כלים באמצעותם אתה יכול להשתחרר מהאגו שלך (המנגנון האוטומטי שמפעיל אותך) ולהתחבר לאני האותנטי שלך.

התהליך מורכב מארבעה שלבים:
 

שלב 1

 

זיהוי המנגנון האוטומטי שמפעיל אותך - הטיפוס הראשי שלך. אתה מזהה את דפוסי החשיבה, הרגשות וההתנהגות ומכיר את נקודות העיוורון שלך. למידת המניע והאסטרטגיה של האגו שלנו (הטיפוס) היא חשובה, כי היא המקור העיקרי של הסבל שלנו. זהו תהליך של התעוררות, אנו מתחילים להבין מה האגו שלנו עושה כדי "להגן" עלינו, כיצד הוא מתמרן אותנו ואת האחרים.

 

 

 

שלב 2

 

פיתוח המתבונן הפנימי - "העד השקט" שלך. זהו חלק בעצמך שאינו מחובר לרגשות ולמחשבות עמם אתה נוטה להזדהות. הוא מאפשר לך להתבונן מהצד באגו שלך (הטיפוס) כשהוא עושה את ה"קטע" שלו.  התבוננות מסוג זה הינה הכרחית עבור השחרור שלך. אתה מתחיל לבוא במגע עם המניעים הרגשיים הנסתרים שמפעילים אותך ומבחין בהבדל בין האגו לאני האותנטי שלך.

 

 

 

שלב 3

 

פירוק האגו מנשקו -  ברגע שאתה מבחין באגו כישות נפרדת, אתה מתחיל להתייחס אליו כ"עיתונאי" המדווח מנקודת מבט מאד מוגבלת, שאינה מייצגת את האמת כולה. בשלב זה אתה לומד לפתח דיאלוג ישיר עם האגו ולהפריך את האמונות הכוזבות  שמפעילות ומשפיעות על חייך מבלי שתדע.
*
הנה כמה דוגמאות של מכתבים לאגו שכתבו משתתפים בסיום סדנת הצמיחה.

 

 

 

שלב 4

 

בחירה חופשית - זהו המעבר מאוטומטיות לבחירה. הטיפוס שלך כבר אינו שולט בך באופן אוטומטי ויש בידך בחירה. אתה מתחיל להיות "בעל הבית" של המנגנון שלך. אתה מגלה את השלמות שלך כבן אדם ומוצא את החופש האמיתי להתנהל בעולם ולהביא את האני האותנטי שלך לידי ביטוי.

 

את העבודה עם האניאגרם ניתן לעשות בקבוצה או באופן פרטי:

 
 
 

 
 
 
 
 

 

אסנת ידגר
חלוצת השיטה בארץ ומייסדת המרכז הישראלי
חדשות ועדכונים
yoda hacked
כללי
שירותים
אניאגרם בארגונים
מדיה
בניית אתרים בקוד פתוח
עקבו אחרנו
2010 © Enneagram inc, All Rights Reserved