אניגראם

יישומי האניאגרם

שתף |

יישומי האניאגרם

שיטת האניאגרם  תפסה את מקומה בעשור האחרון,  כאחת השיטות המובילות ביותר בתחום הפיתוח והאפיון האנושי. הידע שמספק מודל האניאגרם הולך ומתפשט בכל רחבי העולם ומיושם בתחומים רבים ומגוונים כמו: פסיכולוגיה, פילוסופיה, עסקים, חינוך, ביוגרפיה, אמנויות, הכימיה של המוח, ליהוק ומשחק, שיווק ומכירות, ייעוץ משפטי, ספורט, רפואה, פוליטיקה ועוד.

 

ניתן ליישם את המודל כמעט בכל תחום, מכיוון שהוא מהווה בסיס להבנת כל תהליך שהוא. בסי-אי-איי לדוגמה, משתמשים היום באניאגרם כדי לעזור לסוכנים להבין את התנהגותם של מנהיגים שונים בעולם. רשות הדואר האמריקאית נעזרה לאחרונה באניאגרם כדי ליישב סכסוכים בין עובדים, בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת הרוורד, הקדיש את הקורס "אישיות, מודעות עצמית ומנהיגות" ללימודי האניאגרם וזכה להצלחה מסחררת.

 

 הנה כמה מהיישומים הנפוצים של האניאגרם:

 
עסקים: ארגונים וחברות מיישמים את מודל האניאגרם להגברת התפוקה, המוטיבציה, התקשורת והפרודוקטיביות של עובדים ומנהלים. המודל מציע פתרונות ושיטות עבודה בתחומים כמו: ניהול, מנהיגות, פיתוח צוותים, פתרון קונפליקטים, משא ומתן, תקשורת בינאישית, תהליכי הערכה ומשוב, ניהול יעיל של ישיבות צוות, תפקוד במצבי לחץ ועוד. 
 
חברות בעולם
אשר השתמשו באניאגרם בהצלחה:

The Walt Disney Company, Adobe, Silicon Graphics, Kaiser Permanente Research Center, the Federal Reserve Bank, the CIA, FBI and the United Nations, Alitalia, Boeing, KLM, Rational Software. AT&T, Du Pont, eBay, Toyota Gener al Motors, Hewlett Packard, Proctor & Gamble, Prudential, Motorola, Insurance, Reebok Health Clubs and more…
 
 
 


פסיכותרפיה
: פסיכולוגים ופסיכיאטרים משתמשים באניאגרם להבנה טובה יותר של התהליך הפסיכולוגי, מקורות הכאב ודפוסי החשיבה, הרגשות וההתנהגות של המטופלים שלהם. הם משתמשים בתובנות העמוקות על תשעת הטיפוסים לפיתוח גישות טיפול שונות, להגברת יעילות הטיפול והאצת התהליך.
 
 


הכנס הבינלאומי הראשון לאניאגרם, נערך בפאלו אלטו שבקליפורניה, בהשתתפות 1,400 אורחים בני דתות וארצות שונות. את הכנס ארגנה המחלקה לפסיכיאטריה של בית הספר לרפואה באוניברסיטת סטנפורד.

אמנות
: הבנת המניעים והאפיונים של תשעת הטיפוסים, תורמת ליצירת דמויות עמוקות ואמינות יותר בספרות, בקולנוע ובתיאטרון. שחקנים, תסריטאים, במאים ומלהקים משתמשים באניאגרם הן להבנת העולם הפנימי והמניעים של הדמויות הכתובות והן למשחק מדויק ואמין.
 
 
חינוך: מורים ומנהלים משתמשים באניאגרם  כדי להבין את הקשיים הייחודיים של כל תלמיד ולהעצים את האיכויות הטבעיות שלו. המודל מאפשר להם להכיר את תשע סגנונות הלמידה השונים ולהתאים את סגנון ההוראה שלהם לכל טיפוס.  
 
רפואה: האניאגרם מסייע לרופאים ומטפלים להכיר את האתגרים הייחודיים לכל טיפוס, פעמוני האזהרה, ומה נדרש מכל אחד מהם בכדי לשמר את בריאות הגוף והנפש שלהם. רופאים לומדים להכיר תשעה סוגים של חולים, תלונות אופייניות, רגישויות, וסגנון התקשורת והטיפול היעיל עם כל אחד מהם.

גישור: האניאגרם מאפשר למגשרים, להשתמש בתשע השפות השונות בעבודתם עם אנשים. הבנת  הטריגרים הרגשיים, הצרכים הבסיסיים ונקודות המבט של כל טיפוס, מסייעת להם ביישוב סכסוכים ופתרון קונפליקטים בין אנשים.
 
אקדמיה: מודל האניאגרם נלמד באוניברסיטאות ומכללות רבות בארה"ב, הנה כמה דוגמאות:
 
בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת הרוורד -
לימודי אניאגרם במסגרת הקורס "אישיות, מודעות עצמית ומנהיגות".

קולוראדו Adams State College - קורס אניאגרם למורים ומחנכים

וושינגטון Georgetown University - סדנאות אניאגרם בביה"ס לרפואה

אילינויOakton Community College  - "הפסיכולוגיה של צמיחה אישית ויסודות המשחק" - קורס המשלב את תשעת הטיפוסים של האניאגרם וטכניקות משחק ידועות
 
לוס אנג'לסUCLA Extension  - "מודל האניאגרם בעבודה: שיפור תקשורות ומנהיגות"
 
קליפורניה John F. Kennedy University - קורס אניאגרם בתכנית לפסיכולוגיה טרנספרסונאלית  

אוקלנדSt. Mary's College of California  - תכנית אקדמית לתואר שני בבית הספר לחינוך “הבנת הוראה ולמידה אפקטיבית באמצעות האניאגרם"
 
וויסקונסין Viterbo University, La Crosse - "האניאגרם - תשע נקודות מבט"
 
צפון קרולנייה Pfeiffer University - שיעורי אניאגרם במסגרת הקורס ל"תקשורת בינאישית"

רוצ'סטר, ניו יורק  St. John Fisher College - בית הספר לניהול (MBA) "אניאגרם ומנהיגות"

טורונטו, קנדה Ontario College of Teachers - סגנונות הנחייה: הבנת טיפוסי האישיות של האניאגרם לסביבות למידה יעילות.

לוס אנג'לס  Antioch University - קורסי אניאגרם בתכנית ללימודי תואר שני M.A בפסיכולוגיה קלינית

קליפורניה, בית הספר לתיאולוגיה בקלרמונט - קורס אניאגרם למנהיגי כנסיות

שיקגו, אילינוי  Loyola University - לימודי אניאגרם לתואר ראשון בהנחיית ד"ר ג'רום וגנר
 
 קורסי אניאגרם באוניברסיטאות נוספות ניתן למצוא באתר של האגודה הבינלאומית לאניאגרם.

 

אסנת ידגר
חלוצת השיטה בארץ ומייסדת המרכז הישראלי
חדשות ועדכונים
yoda hacked
כללי
שירותים
אניאגרם בארגונים
מדיה
בניית אתרים בקוד פתוח
עקבו אחרנו
2010 © Enneagram inc, All Rights Reserved