אניגראם

אניאגרם - אימון אונטולוגי

שתף |

אימון אונטולוגי

אונטולוגיה (Ontology) = תורת ההוויה, תורת היש.

 

אימון אונטולוגי הוא אימון הוויתי המתמקד בחקירה של התודעה וההוויה של האדם.  זהו תהליך מאתגר, המעודד התבוננות והתעוררות מחודשת אל מי אנחנו כאנשים, מול מגוון תחומי החיים.

 

במהלך חיינו, אנו מונעים ופועלים מתוך אמונות בסיסיות הטבועות בנו, חלקן מקדמות אותנו ואחרות מעכבות. במקרים רבים איננו מודעים אליהן ולאופן בו הן מנהלות את חיינו. בתהליך האימון אנו חושפים את האמונות הבסיסיות ונעשים ערים להן ולדרך בה הן משפיעות על אופן התנהלותנו.

 

האימון האונטולוגי מתבסס על שלושה מרכיבים עיקריים: הוויה, שפה ומציאות.

 

 

הוויה - באימון האונטולוגי אנו עובדים דרך ההוויה (being) ולא דרך הפעולה (doing).
האימון שם דגש על ההוויה של המתאמן. אנו בוחנים את המציאות של המתאמן, דרך ההתבוננות במי הוא כאדם בכל סיטואציה בחייו ולא מה הוא עומד לעשות בעניין. האימון מתבסס על הנחת היסוד שהמקור לתוצאות הוא ההוויה שלנו ולא רק פונקציה של סידרת פעולות זו או אחרת. בכל סיטואציה, יש בידנו את היכולת לבחור מי להיות, לנוכח כל נסיבות שהן.

 

מציאותבירור והצגה של העובדות כפי שהן
מהותו של האימון האונטולוגי היא ביצירת בהירות בתפיסת המציאות.  אנו מבחינים בין המציאות,  העובדות כפי שהן, לבין הפרשנות שאנו מייחסים לה. הגישה האונטולוגית מסתכלת על המציאות כפי שהיא. אנו מפרידים בין מה שקרה, בין מה שאנו אומרים על מה שקרה  ובין מי שאנחנו בהתייחסות למה שקרה. אנו מתחילים להבחין שניתן לראות את המציאות מתוך נקודות מבט שונות, הניתנות לבחירה בכל רגע נתון.

 

שפה - יצירת שפה ספציפית, מדויקת ומקדמת.
הרעיון ששפה יוצרת מציאות הינו רעיון מרכזי באימון האונטולוגי. במהלך האימון אנו חוקרים את השפה של המתאמן. אנו מקשיבים לאופן שבו הוא משתמש בשפה וכיצד היא משפיעה על הדרך בה הוא תופס את המציאות שלו.

 

 

האימון מתבסס על חקירה של המנגנון שמפעיל או  עוצר אותנו בסיטואציות שונות בחיינו, ללא פרשנויות, דעות ושיפוטים. לא מדובר בשיחות פילוסופיות, אלא בהתבוננות אמיתית בדרך ההתנהלות שלנו - ממש כפי שמתבוננים בסרט דוקומנטרי,  בו אנו השחקנים הראשיים.

 

תוך כדי תהליך החשיפה וההתבוננות הנוקבת, נוצרת בהירות ושקיפות, לגבי המנגנון האוטומטי שמניע את חיינו. מודעות עצמית חדשה זו, מאפשרת בחירה מודעת. אנו מתחילים  להיות "בעלי הבית" של עצמנו ומסוגלים לבחור מתוך חופש אמיתי, כיצד לפעול ולהגיב באופן שישרת אותנו בצורה הטובה ביותר.

 

 

אסנת ידגר
חלוצת השיטה בארץ ומייסדת המרכז הישראלי
חדשות ועדכונים
yoda hacked
כללי
שירותים
אניאגרם בארגונים
מדיה
בניית אתרים בקוד פתוח
עקבו אחרנו
2010 © Enneagram inc, All Rights Reserved