אניגראם

9 מפתחות לצמיחה אישית

שתף |

9 מפתחות לצמיחה אישית

רוב הזמן אנו מתפקדים על "טייס אוטומטי", מגיבים בהתאם לאסטרטגית ההישרדות שלנו. האסטרטגיה הזו מאפשרת לנו בדרך כלל להסתדר בחיים, היא נוחה לנו, אנו מרגישים בה "טבעי", אך לא בכל מצב היא יעילה. היא אוטומטית, היא מקבעת אותנו ולא פעם מגבילה אותנו. תגובותינו האוטומטיות מתרחשות כשמשהו מאיים על ההישרדות שלנו, הביטחון שלנו, סיפוק האישי שלנו או כל דבר אחר איתו אנו מזדהים.

 

למידת הפסיכולוגיה והמכאניקה של האסטרטגיה הבסיסית שלנו ("הטיפוס" שלנו) היא חשובה, כי היא המקור העיקרי של הסבל שלנו. זהו תהליך של התעוררות, אנו מתחילים להבין מה האישיות שלנו עושה כדי "להגן" על עצמה, כיצד היא מתמרנת את עצמה ואת אחרים. כיצד היא מקטינה את הסיכויים שלנו להשיג את התוצאה הרצויה, כשאנחנו מגיבים באופן אוטומטי ולא בוחרים את אופן התגובה שלנו. 
 
המפתח לאיזון והתפתחות של כל טיפוס נמצא במקום ובצורה שהכי פחות נגישים לו ובדרך כלל הדבר האחרון שהיינו רוצים לעשות, לחוות או להתמודד עמו. עבור טיפוס 2 לדוגמה זה כרוך בהשתחררות מהתלות באחרים והכרה בצרכיו, עבור טיפוס 5 זה כרוך בפיתוח מעורבות מלאה וקשר רגשי, עבור טיפוס 7 זה כרוך בקבלת הצד האפל של החיים וכן הלאה...
 
המסע להשתחררות מהאסטרטגיה האוטומטית שלנו, הינו מסע מרתק ומאתגר, במהלכו אנחנו מתירים את האמונות הבסיסיות הכוזבות, שבבסיס אישיותנו, המונעות מאיתנו לחוות את עצמנו ואת העולם באופן מלא. אנחנו מגלים את השלמות שלנו כבני אדם ומוצאים את החופש האמיתי להתנהל בעולם הזה ולהביא את האני האותנטי שלנו לידי ביטוי.
 

 
 
טיפוס 1 - המחוקק 

טיפוס 1 - המחוקקלכולנו יש ביקורת פנימית, אבל לטיפוסי 1 יש קול פנימי ששופט אותם ללא הפסקה. הם חותרים ללא הרף לשפר את עצמם ואת העולם ועושים כל שביכולתם להימנע מטעויות. מתוך אמונה שכולם מרוכזים בשיפור עצמי, הם חשים שהם פשוט מנסים להציע את הטוב ביותר שביכולתם.


המלכודת: ניסיונות ומאמצים אינסופיים לזכות בהערכה ובאהבה ע"י עשיית הדבר ה"נכון".

הפרדוקס: למרות שנראה שיש דרך אחת נכונה,  למעשה יש דרכים רבות לכל דבר, ומה שנכון הוא לא בהכרח הדבר הטוב ביותר.

 

ברמת ההתפתחות הגבוהה שלהם הם משמשים מודל לדוגמה וסמל ליושר ומוסריות, ללא צורך בהטפה או ניסיון "לחנך" אנשים. שאיפתם להיות אנשים טובים והגונים ולהפוך את העולם למקום טוב יותר, משמשת להם מנוף למימוש הפוטנציאל שלהם ולסיוע לאחרים לממש את שלהם, תוך קיום יחסים נעימים והרמוניים. הם מכירים בכך שחוקים הם דבר שבני אדם המציאו כדי לייעל את חייהם ולסייע להם בהתנהלותם בעולם, אך לא מקדשים אותם כמטרה בפני עצמה.

 

 

המפתח שלהם לצמיחה הינו קבלה וסובלנות - המוכנות לקבל תנאים שלא מתאימים לאידיאלים שלהם. ללכת עם הזרם במקום נגדו. האתגר העיקרי שלהם הוא להשתחרר מהשליטה של המבקר הפנימי שלהם ושל מה שהוא מכתיב להם - ולקבל את עצמם ואת אחרים כפי שהם. כשהם מוכנים לקבל את "חוסר השלמות" בעולם הזה, הם מצליחים לחוות שלווה פנימית עמוקה, להשתחרר מרגשי המתח והכעס שאצורים בתוכם וליהנות באופן מלא ממה שהחיים מציעים להם.

 
 

המפתח של טיפוס 2 המפתח של טיפוס 6 
המפתח של טיפוס 3  המפתח של טיפוס 7 
המפתח של טיפוס 4 המפתח של טיפוס 8  
המפתח של טיפוס 5
 
המפתח של טיפוס 9
 

 

אסנת ידגר
חלוצת השיטה בארץ ומייסדת המרכז הישראלי
חדשות ועדכונים
yoda hacked
כללי
שירותים
אניאגרם בארגונים
מדיה
בניית אתרים בקוד פתוח
עקבו אחרנו
2010 © Enneagram inc, All Rights Reserved