אניגראם

שתף |

כמה עולה הדרך אל האושר?

מוסף שמנת, הארץ/ בילי בסרגליק
אולי בזכות עידן הדלי, אולי בגלל הלחץ של תרבות השפע, המרכזים הרוחניים תופסים תאוצה.
הנה המרכזים הבולטים שמבטיחים לקצר את המרחק בין הלב לראש

המרכז הישראלי ל"אניאגרם"


הוגה השיטה: אוסקר איצ'זו, פסיכיאטר דרום אמריקאי שפעל בתחילת המאה הקודמת. ב -1969 פיתח ד"ר קלאודיו נארנחו, אחד מתלמידיו את השיטה הטיפולוגית הנוכחית.

גורו: המובלים במערב: הלן פאלמר, דיוויד דניאלס, דון ריסו. מנהלת המרכז הישראלי אסנת ידגר.

מהות: אניאגרם הוא שם יווני. אניה היא הספרה תשע, גרם הוא רישום. הסימבול של האניאגרם, סמל עתיק שמקורו אינו ידוע, שפיתגורס השתמש בו כחתימה הרוחנית שלו. בחמישים השנים האחרונות הגיעה השיטה למערב. היום למדים את השיטה העתיקה, שילב של ידע רוחני ופסיכולוגיה, שקיבלה תוקף מחקרי על ידי הפסיכולוגיה המודרנית.

המטרות: יצירת כלים למודעות עצמית ולהתפתחות עצמית. האניאגרם מחלק את האנושות לתשעה טיפוסים שונים. אם אנחנו מביים איזה טיפוס אנחנו, דרך תשאול, קל לנו יותר להבין את עצמנו, לשנות את התנהלותנו ולחוש אמפתיה כלפי אחרים. באופן כללי, ישנם שלושה טיפוסי ראש, שלושה טיפוסי לב ושלושה טיפוסי בטן. למעשה, תשע נקודות מבט להסתכלות על העולם. למשל טיפוס הספקן (מס 6) שמנקודת המבט שלו העולם הוא מקום לא בטוח, לא יציב, המועד לשיבושים. היפוכו: הנהנתן, שלדידו העולם הוא לונה פארק של הזדמנויות. לא רואה את הצד השלילי. שניהם חיים באותו עולם, כל אחד מתבונן בו אחרת.

מה זה נותן: ברמה האישית – להביין מה מניע אותנו, מדוע אנו פועלים בדרך מסוימת ומדוע אחרים מסביבנו פועלים כפי שהם פועלים. ההבנה מאפשרת תקשורת טובה יותר עם עצמנו ועם אחרים. לימוד האניאגרם מקנה תשע שפות במקום אחת. הוא עוזר לעבוד ולתפקד בחיים בצורה חכמה, טובה ואפקטיבית יותר.

מי הולך: מי שרוצה להביע את עצמו טוב יותר, לשנות את דרך התנהלותו וחשיבתו, לשפר את יחסים עם הזולת ואת תפקודו. ישנם כבר 400 בוגרים.

בעד: לפעול מתוך בחירה ולא באופן אוטומטי, לגשר על קונפליקטים בין אנשים, תרבויות ומדינות.

נגד: שיפוטיות וביקורת, היתקעות בעבר וצרות אופקים.

ספרים בנושא: "אניאגרם באהבה ובעבודה" מאת הלן פאלמר, המתורגם לעברית. "מודעות" מאת מרים אדהאן.

איפה: אצל אסנת ידגר בסדנאות במרכז הישראלי לאניאגרם. הקורסים מתקיימים במלון סיטי בת"א. יש גם קורסים במקומות אחרים בארץ.

www.9types.co.il
אסנת ידגר
חלוצת השיטה בארץ ומייסדת המרכז הישראלי
חדשות ועדכונים
yoda hacked
כללי
שירותים
אניאגרם בארגונים
מדיה
בניית אתרים בקוד פתוח
עקבו אחרנו
2010 © Enneagram inc, All Rights Reserved