אניגראם

שתף |

פו הדב - טיפוס 9

איכויות עיקריות: הרמוניה, שיתוף פעולה, שלווה, משפחה, מסורת, שוויון, קבלה, אופטימיות.
פו הוא הדמות הנינוחה ביותר מכל היצורים החיים ביער. הוא פתוח, משתף פעולה, בעל מזג נוח ומסתדר טוב עם כולם.

החיים זורמים בקצב שלהם ופו לא מרגיש צורך להאיץ בהם. שלווה, רגיעה והרמוניה חשובים לו מאד והוא לא ממש ממהר לשום מקום.
"איך אתה בדיוק עושה את זה, פו?"
"עושה מה? שאל פו.
"עושה הכול בחוסר מאמץ כזה."
"אני לא עושה הרבה בשביל זה."
"אבל הכול מסתדר לך."
"זה קורה איך שהוא." אמר.

הוא צנוע מאד, לפעמים עד לרמה של ביטול עצמו:
"טוב, אם כן," אמר ינשוף, "להלן השיטות העיקריות הנהוגות במקרים מעין אלה."
"מה זאת אומרת השטכריות על הנעוגות?" פו שאל, "כי אני דוב שיש לו מעט מאד שכל בראש, ומלים ארוכות מטרידות אותי."
"זאת אומרת, מה שצריך לעשות."
"אה, זה מה שזה אומר. אז מצדי זה בסדר גמור," אמר פו בענווה.

יכולתו לראות את כל הצדדים של התמונה היא מתנה, למרות שלפעמים, זה יכול להקשות עליו לבחור מבין כל האופציות: פו יוצא לשוטט יום אחד כדי להחליט את מי הוא רוצה לבקר. הוא יכול ללכת לבקר את איה, שאותו לא ראה מאתמול, או את ינשוף שאותו לא ראה משלשום, או את קנגה, רו ונמרמר. את כל אלה שלא ראה מזה זמן רב. איך הוא מגיע להחלטה? הוא מתיישב על סלע באמצע הנהר ומתחיל לשיר."יכולתי לבלות בוקר נחמד עם רו, יכולתי לבלות בוקר נחמד עם עצמי, כי זה לא ממש משנה, אם אני לא משמין, מה שאני עושה עם זמני." ואז הוא קם ומתחיל שוב לשוטט, שוקל לבקר את שפן, עד שלפתע מוצא עצמו מול פתח ביתו. הוא נכנס פנימה, אוכל משהו קטן, ואז יוצא החוצה כדי לבקר את חזרזיר.

פו רוצה להרגיש משוחרר, להיות פטור ממטלות, להחליט כל יום מחדש מה הוא רוצה לעשות ומתי. בקיצור… להיות חופשי: "איך אתה עושה כלום? זה אומר, פשוט להתהלך לשום מקום. להקשיב לכל הדברים שאינך יכול לשמוע ולא לחשוש מכלום".

הוא נוטה לאבד את הריכוז כשמייגעים את מוחו יותר מדי, אך הוא רגיש ומתחשב מדי מכדי לקטוע מישהו בדבריו: "ינשוף המשיך עוד ועוד, והשתמש במלים ארוכות יותר ויותר, עד שבסופו של דבר חזר לנקודה שממנה התחיל…" במשך שעה ארוכה פו כבר ענה פעם "כן" ופעם "לא", בעיניים עצומות, על כל מה שינשוף אמר, ומפני שבפעם האחרונה הוא אמר "כן, כן", עכשיו הוא אמר "לא, באמת שלא", מבלי לדעת בכלל על מה ינשוף מדבר."

יציבות, נוחות ושגרה מפתות אותו יותר מאשר התקדמות הלאה. הוא אוהב את המקום בו הוא נמצא ברגע זה, ואם לוחצים עליו יש עוד פחות סיכוי שהוא בכלל יזוז:
"אוי, הצילו!", אמר פו. "אולי כדאי שאני אחזור פנימה. אוי ואבוי! אולי אני בכל זאת אנסה לצאת החוצה. אני לא יכול לעשות לא את זה ולא את זה! אוי, הצילו וגם אוי ואבוי!"

הוא לא ממש מכוון מטרה, אך איכשהו מגיע אליה בדרכו שלו:
"למען האמת", אמר שפן, "איבדנו את הדרך....איזו דרך נבחר?"
"מה דעתך", שאל פו, שברגע שתעלם לנו השוחה מהעיניים, ננסה עוד פעם למצוא אותה?"
"בשביל מה זה טוב?" שאל שפן.
"אז ככה", אמר פו, "אנחנו מחפשים את הבית ולא מוצאים, אז חשבתי שאם נחפש את השוחה נהייה בטוחים שלא נמצא אותה וזה מעולה, כי אז נמצא מה שאנחנו לא מחפשים שאולי הוא המשהו שאנחנו באמת מחפשים".

פו חי בעיקר את הרגע ויש לו תחושת זמן שונה מאחרים: "כשאני מהרהר על עתיד ועבר, מתברר לי פתאום שאיש לא אמר, אם אתמול זה היום, אם היום זה מחר."

לפו יש נטייה להימלט באמצעות ערפול ו 'הרדמה עצמית' כשדברים נעשים קשים:
"אני חושב שזה יותר ימינה," אמר חזרזיר בעצבנות, "מה אתה חושב, פו?"
פו הביט בכפות ידיו. הוא ידע שאחת מהן היא הימנית והוא גם ידע שאחרי שהחלטת מי מהן הימנית אז השנייה תהיה השמאלית, אבל הוא מעולם לא הצליח לזכור מאיזו להתחיל."

הוא מעדיף לפעמים להרדים את רגשותיו מאשר לבטא את הכעס שנמצא מתחת לפני השטח: "אני חושב שכל זה קורה, החליט, כשנפרד מהענף האחרון, הסתחרר שלוש פעמים, והתעופף בחן לתוך שיח רותם קוצני, "כל זה קורה מרוב אהבה לדבש!"

הוא גם עשוי להשתמש באוכל, או בשינה לנחם את עצמו כשהוא נמצא במתח: "איה פזז לו ביער וכשכש בזנב בשמחה גדולה כל כך, עד שפו הרגיש שתוקפת אותו חולשה משונה, הוא נאלץ למהר הביתה ולחזק את עצמו בארוחה קלה."

פו הוא אופטימי מטבעו ומאמין גדול בראיית חציה המלא של הכוס: "נניח, פו, שעץ ייפול ואנחנו נעמוד מתחתיו", אמר חזרזיר בפחד. "נניח שהוא לא ייפול", אמר פו לאחר שהרהר בדבר ארוכות.

שנה גודל Powered by Bonsite ©
שנה גודל Powered by Bonsite ©
תגובות
IAPTrYWuOSTsq   1.
JimmiXzSw, 19/02/2017 14:15:33
אסנת ידגר
חלוצת השיטה בארץ ומייסדת המרכז הישראלי
חדשות ועדכונים
yoda hacked
כללי
שירותים
אניאגרם בארגונים
מדיה
בניית אתרים בקוד פתוח
עקבו אחרנו
2010 © Enneagram inc, All Rights Reserved