אניגראם

מכתבים לאגו - טיפוס 7

אל תתן למי שאתה, להפריע למי שאתה יכול להיות

מכתבים לאגו - טיפוס 7

 

בסיום סדנת הצמיחה מתבקשים המשתתפים לכתוב מכתב לטיפוס שלהם, זהו צעד משמעותי בתהליך ההפרדה בינינו לבין האגו ולקיחת בעלות בית על המנגנון האוטומטי שמנהל אותנו.

המכתבים מרגשים, מפתיעים ומעוררי השראה – הנה כמה דוגמאות

 

 

 

שבע יקר שלי,

 

 

 

אתה חי בתוכי כבר 36 שנים, ורק בשנה האחרונה אני מתחילה להיות מודעת אליך ולהכיר אותך טוב יותר. שנים אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מבלי לשים לב, אתה צובע לי את החיים בורוד ומראה לי את כל הצד הטוב של החיים ואני בטוחה שזה הצבע היחידי שקיים בעולם.

 

 תודה לך על כל המתנות המדהימות שקיבלתי ממך. להישאר אופטימית וחיובית בכל מצב, הספונטניות הטבעית, השמחה וחוש ההומור שהצילו אותי בהמון סיטואציות, הסקרנות והרעיונות היצירתיים שעזרו ליכולת לתכנן את העתיד והובילו אותנו לחיים טובים יותר, והכל בזכות מנגנון הרציונליזציה שלימדת אותי שאפשר לי למצוא הסבר משכנע שתמיד "הכל בסדר" ואפשר לזרום עם החיים, להתעלם מבעיות ולהמשיך הלאה.

 

בזכות המתנות שלך, אתה מצליח ליצור סביבי כריזמה ואהדה, גמישות מחשבתית ולפתח תחומי עניין מגוונים וכל זה בשימוש בחוש הומור וציניות, שגורמים להרבה אנשים להתמגנט אלינו.

 

היום שאנחנו כבר מכירים, אני מבינה שכל המתנות האלה שנתת לי יכולים בקלות להפוך למגבלה, ואני צריכה להתחיל להקשיב לך בעירבון מוגבל, ולהציב לך גבולות.

 

כשאני מקשיבה לך יותר מדיי אתה בקלות יכול לפגוע בי, אתה גורם לי לחוסר משמעת עצמית, להימנעות, לדחיינות, ולהיות שקועה באינספור עיסוקים שלרוב קשורים להנאות רגעיות או לתכנון עתידי שרחוק באותו רגע מהמציאות, וכך להימנע מלראות את המציאות במבט מפוכח ישיר ועמוק יותר.

   

יקירי, הבעיות שיש לנו שאתה קורה להם שטויות, הם לא דבר זניח, ולצערי אנחנו גם כבר לא באמת לומדים מהם שום דבר, כי אתה כל הזמן דואג להרחיק אותי מהם.

   

 אני מבקשת ממך שתאפשר לי להיות יסודית יותר ולא לקפוץ מדבר לדבר גם כשאתה מרגיש משועמם. ההתמדה בתחומים שפחות מספקים לך הנאה רגעית, מאוד חשובים לנו כדי ליצור חיים שבטווח הארוך יספקו לנו הנאות וכיף מדברים שאתה לא מכיר היום, כמו הנאה אחרי ספורט, הנאה מדימוי גוף בריא. חשוב לי שתבין את זה ותשתף איתי פעולה ותהיה סבלני, ובעל משמעת. ההסחות דעת שאתה מספק לי כל רגע, לא מאפשרות לנו להשיג עוד הרבה כיף והנאות לטווח רחוק שניתן להשיג אותם רק בזכות התמדה וסבלנות ולא בזכות הכישרון שלנו.

 

נתת לי במתנה הרבה אומץ, האומץ לא לחשוש מכישלונות, שהוביל אותנו למקומות מאוד גבוהים בחיים, והיום אני רוצה לבקש ממך שתתן לי עוד אומץ, אבל אומץ אחר, שאולי אתה פחות מכיר. אומץ להתמודד עם כל מה שמפחיד אותך וכואב לך. אומץ להודות שהחיים שלנו לא באמת מלאים בהנאות והישגים.

 

אני רוצה שתעזור לי ללמוד להתמודד עם הבעיות שלנו ולא לברוח מהם. אם אנחנו באמת רוצים לבנות חיים מלאים בכיף, הנאות, הישגים והגשמה, אנחנו צריכים גם להיות מספיק אמיצים להכיר בבעיות שלנו ולהתמודד איתם גם אם הן כואבות.

 

 

אתה תמיד תהיה היועץ האישי שלי, אבל אני אחזור להקשיב לך רק אחרי שאני אבין שלמדת להציב גבולות, ויהיה לך את האומץ לא להסיח את דעתי ממה שמפחיד אותך ולא גורם לך להנאה מיידית ובתמורה אני מבטיחה לך שאחשוב על פיצוי מאוד הולם בשבילך בסוף.

 

בכיף והנאה לאורך זמן,

מיקי

 

   

   לכל המכתבים

 

 

אסנת ידגר
חלוצת השיטה בארץ ומייסדת המרכז הישראלי
חדשות ועדכונים
כללי
על האניאגרם
שירותים
אניאגרם בארגונים
מדיה
בניית אתרים בקוד פתוח
עקבו אחרנו
2010 © Enneagram inc, All Rights Reserved