אניגראם

מכתבים לאגו - טיפוס 3

שתף |

מכתבים לאגו - טיפוס 3

 

 

בסיום סדנת הצמיחה  מתבקשים המשתתפים לכתוב מכתב לטיפוס שלהם, זהו צעד משמעותי בתהליך ההפרדה בינינו לבין האגו ולקיחת בעלות בית על המנגנון האוטומטי שמנהל אותנו.

המכתבים מרגשים, מפתיעים ומעוררי השראה - הנה כמה דוגמאות:

 

אגו יקירי שלום רב!
בשנים האחרונות אני עסוקה לא מעט בהכרות בינינו ובטיב היחסים שנרקמו ביני לבינך לאורך שנותיי

ראשית אני רוצה להוקיר אותך ולהודות לך על המקום בו אני נמצאת היום שהרי יש לך חלק משמעותי במי שאני. מרים המובילה, שרותמת את כולם אחריה, קובעת מטרה ומסתערת, לא מוותרת, יצירתית, מצליחנית בכל המגרשים במשפחה, בעבודה, בקהילה ובזוגיות. כל העת בעשייה משמעותית ומקפיצה את הכדורים בכל המגרשים ללא הפסקה.

מיומנות לא פשוטה אבל אני בזכותך יכולה. אלמלא האסטרטגיה שנטעת בי בקרבי לא הייתי אותה אחת שכל העת נמצאת בעשייה וחותרת להצלחה, כן אותה הצלחה שבעקבותיה אני זוכה להכרה  ותשומת לב לה אני מייחלת מאז היותי ילדה.

לפני עשר שנים אתה בוודאי זוכר שקיבלתי מערכת ענקית בתחום הגיל הרך אותה ניהלתי בהצלחה מעוררת השראה כמו תפקידים קודמים. השקעתי בעבודה לילות כימים וההצלחות וההישגים נראו לעיני כל, מה שהזמין הרבה תשומת לב והכרה עד כדי שיכרות. לצד זה התחלתי להרגיש שזה לא כ"כ פשוט.

נשארתי לעיתים ללא אנרגיה לשאר המשימות כמו הבית, הילדים, הבעל, המשפחה המורחבת, ואף התחלתי לשמוע תלונות מהסביבה הקרובה שלי, מה שהעמיק את הבלבול שבו הייתי נתונה. מצד אחד הצלחה כבירה בעבודה והוקרות . ומהצד השני תלונות והאשמות על מי שאני לא נוכחת לא מתמסרת ועוד'...למרות שבחוויה שלי נתתי הכל.

התחלתי מעט להתבונן בתוכי וראיתי שאני חסרת סבלנות לאנשים איטיים ולכאלה שאינם מבינים מיד כל דבר. גיליתי שאני לעולם לא מבקשת עזרה בשום תחום "אני אצליח לעשות הכל לבד".   

לפני מס' חודשים הגעתי לסדנא אצל אסנת במרכז הישראלי לאניאגרם. בשבילי היא תרומה לחיים. היא עזרה לי לבדוק מי בעל הבית בתוכי אני או אתה? מי מוביל? היא כל הזמן שואלת אותי מה אני הייתי רוצה? בהתחלה נבהלתי מה היא רוצה ממני? אבל אני רוצה לומר לך שלא ידעתי מה אני רוצה, היה לי יותר קל לומר מה אתה רוצה. וזה מפחיד כי הרגשתי שאני לא ממש יודעת מי אני ומה אני רוצה. וגם אם כן אני בכלל לא מעיזה לומר.

וכשלאט לאט עשיתי את ההפרדה ביני לבינך, גיליתי משהו אחר לו ייחלתי שנים בסתר ליבי: מרים נינוחה שלא חיה בקצב מסחרר, מרים שמותר לה ליפול בלי להיבהל מאוד, מרים שרוצה קצת לנוח, מרים שאוהבים אותה בגלל מי שהיא ולא רק בגלל ההצלחות שלה. מרים ששואלת מה עושה לי טוב? ולא לך! כל החיים הייתי בשבילך ולא בשבילי. מרים שיודעת ליהנות מכאן ועכשיו בלי לחשוב על הדבר הבא.

אל תיבהל יקירי אנחנו לא נפרדים, אני לא מוותרת עליך כי גם לך תרומה אדירה לחיי, אבל היחסים בינינו משתנים. אתה תבוא כשאני אזמין אותך להיכנס לתוך חיי. לא תתפרץ לתוכי ללא הודעה ותיאום בינינו. מהיום אני אוביל אותך ולא אתה אותי, כי גדלתי, התפתחתי ,למדתי ומה שהתאים בעבר כשהייתי קטנה כבר לא מתאים היום.   
נשתמע כשאחליט, אוהבת
מרים

                                                                                                                                                                חזור

 

 

אסנת ידגר
חלוצת השיטה בארץ ומייסדת המרכז הישראלי
חדשות ועדכונים
yoda hacked
כללי
שירותים
אניאגרם בארגונים
מדיה
בניית אתרים בקוד פתוח
עקבו אחרנו
2010 © Enneagram inc, All Rights Reserved