אניגראם

מכתבים לאגו - טיפוס 8

אל תתן למי שאתה, להפריע למי שאתה יכול להיות

מכתבים לאגו - טיפוס 8

מכתבים לאגו - טיפוס 8

 

בסיום סדנת הצמיחה מתבקשים המשתתפים לכתוב מכתב לטיפוס שלהם, זהו צעד משמעותי בתהליך ההפרדה בינינו לבין האגו ולקיחת בעלות בית על המנגנון האוטומטי שמנהל אותנו.

המכתבים מרגשים, מפתיעים ומעוררי השראה – הנה כמה דוגמאות

    

שלום אגו,

54 שנים שאנו מכירים אבל זו הפעם הראשונה שאנו מתוודעים זה לזה פנים אל פנים. לאורך כל השנים ידעתי שאתה קיים אבל לא ממש ידעתי איפה לחפש אותך עד שלפני מספר חודשים התחלתי את סדנת הצמיחה.


אני חייב לשתף אותך בסוד קטן אגו יקר. לעיתים הייתה לי תחושה שאעבור מהעולם הזה מבלי להכיר את פניך האמיתיות, וזה מאוד העציב אותי . יחד עם זאת וכפי שציינתי אותה סדנת הצמיחה אפשרה לי בשלב זה הצצה בך ולפעמים גם מבט חודר.


ראשית אני מבקש להודות לך אגו יקר על אותם השנים שסייעתי לי לשחק על המגרש, על שאפשרת לי להיות אדם מעשי , שאינו חושש מפעולה קשה כקלה.


הבעיה אגו יקר שמדי פעם דחפת אותי למעשים והתנהגות אימפולסיבית וכוחנית שגרמו לי נזקים לא מעטים. לא אחת התנפלתי על חבר זה או אחר בהאשמות שהיום אני יודע שהם האשמות שווא שהביאו אותי לנתק קשרים חברתיים לא מעטים.


אני מבקש לשתף אותך בעוד החלטה שקיבלתי. אני לא מסכים בשום פנים ואופן שתגור בביתי מבלי שאני אראה אותך. הימים שבהם חיית במחשכים חלפו. אני לא מוכן שלא תכבד אותי ותעשה בביתי כבשלך. זה נכון שאנחנו משפחה אבל אתה עדיין מתגורר בביתי ולא להיפך. זה לא שאני מבקש ממך להיעלם חלילה כי איך אפשר בלי משפחה ? אבל אני כן מצפה ממך שתודיע לי שאתה יוצא ,    ( בכעס ) , לפני שאתה יוצא , ואני זה שקובע מעתה ואילך אם אתה יוצא , איך אתה יוצא , ומתי אתה חוזר.


 שלך בידידות.
האני האותנטי של מיכאל

 

אסנת ידגר
חלוצת השיטה בארץ ומייסדת המרכז הישראלי
חדשות ועדכונים
כללי
על האניאגרם
שירותים
אניאגרם בארגונים
מדיה
בניית אתרים בקוד פתוח
עקבו אחרנו
2010 © Enneagram inc, All Rights Reserved