אניגראם

מכתבים לאגו - טיפוס 7

שתף |

מכתבים לאגו - טיפוס 7

 

בסיום סדנת הצמיחה מתבקשים המשתתפים לכתוב מכתב לטיפוס שלהם, זהו צעד משמעותי בתהליך ההפרדה בינינו לבין האגו ולקיחת בעלות בית על המנגנון האוטומטי שמנהל אותנו.

המכתבים מרגשים, מפתיעים ומעוררי השראה – הנה כמה דוגמאות

 

   

 

 

שבע יקר,

 

 

שנים יפות של שיתוף פעולה ,כאשר אתה שופך קילוגרמים של צבע וורוד ומראה לי את החלק היפה של החיים, הומור, קלילות, שמחה והמתנה המופלאה של עקיפת קשיים קטנוניים, היכולת לסנן כל מה שלא מתאים לי, להימנע מקשרים לא רצויים, ולא להיכנס לסרטים שהורסים להרבה אחרים את האושר – בעזרתו האדיבה של מנגנון הרציונאליזציה מבלי להרגיש רגשות אשם.
בזכותך אני מסוגלת לראות את חצי הכוס המלאה, לתכנן לעתיד, לתזז בין שפע ההזדמנויות ולראות את מה שאפשרי.
בטווח הקצר אתה אלוף .ומצליח למגנט סביבנו סימפטיה ואהדה תודות לכריזמה אותה הבאת לחיינו
אבל לפני שאתה מתחפף ,כמו שאתה יודע לעשות ברגעי השיא .כי מבחינתך מיצית, הכנתי לך כתב אישום לא קצר כי המתנה שלך   עשויה להתהפך כחרב פיפיות ולהפוך למגבלה, אם לא נשים לעניין את הגבולות המתאימים. כי כמו שאתה לא כל כך יודע – לכל דבר יש מינון נכון, אפילו ראיה חיובית במינון מוגבר היא סוג של מגבלה שמעכבת תהליכי התפתחות וגדילה.
ההתפכחות שלי מאפשרת לי להודיע לך רשמית, כי החוזה שלך איתי היה חוזה שיש בו התניה מקפחת ולכן הוא לא קביל. למעשה אתה הפרת את החוזה ,קיבלת סטאטוס של דייר משנה ובמומחיות מתוקה ניסית לנהל אותי., אז דע לך, אתה מותרה בזאת, לפנות את חדר המנכ"ל לטובת האני האוטנטי.
אני חייבת לומר שזה די מעליב שלא בטחת בי עד היום. אז דע לך ,שמסקר אומניבוס שערכתי בקרב המקורבים שלנו מתברר שאנחנו יכולים להסתדר מצוין גם בלי האסטרטגיות שלך.
בצד הרווחים שלי, (שאינם מוטלים בספק) יש גם מחירים. האסטרטגיה שלך טובה לטווח הקצר, אבל לטווח הרחוק היא מקפחת את האופציונאליות של מה שיש .והבדיחה היא שהפוקוס האוטומאטי שלך על הזדמנויות מפספס את ההזדמנות האמיתית של למצות את מה שיש.
אז.. בגלל שאתה כזה מתוק אני לא יכולה שלא לקחת אותך בחשבון . אבל מאחר ששנינו יודעים שאתה אחרי הכל ילד קטן (מקסים) ומפוחד.אבל עדיין ילד ומכתב התפטרות לא בא בכלל בחשבון –קח את זה כ"הרעת תנאים". מה שלא תגיד, מבחינתי אתה מקבל תפקיד רם מעלה של יועץ אסטרטגי . ואני האדם הבוגר והאחראי, המחזיק במושכות החיים.
אמא אותנטיות מבטיחה לך התחשבות ופיצוי .אבל שלא תטעה ותפרש את הנדיבות שלי ככניעה לקסם האישי שלך.
בכיף,
שרית  

 

 

  לכל המכתבים

אסנת ידגר
חלוצת השיטה בארץ ומייסדת המרכז הישראלי
חדשות ועדכונים
yoda hacked
כללי
שירותים
אניאגרם בארגונים
מדיה
בניית אתרים בקוד פתוח
עקבו אחרנו
2010 © Enneagram inc, All Rights Reserved