אניגראם

מכתבים לאגו -טיפוס 7

שתף |

מכתבים לאגו -טיפוס 7

 

בסיום סדנת הצמיחה מתבקשים המשתתפים לכתוב מכתב לטיפוס שלהם, זהו צעד משמעותי בתהליך ההפרדה בינינו לבין האגו ולקיחת בעלות בית על המנגנון האוטומטי שמנהל אותנו.

המכתבים מרגשים, מפתיעים ומעוררי השראה – הנה כמה דוגמאות

    

אגו יקר,
אתה יכול להפסיק.
אם לומר את האמת, לאחרונה אתה לא ממש יקר לי. לאחרונה העזרה שלך פוגעת בשנינו יותר מדי.
אתה גורם לי לשכוח, להתרחק, להימנע, לדחות, להתאבן ולהרחיק ממני אנשים קרובים. אתה הולך ומנסה לחזק את עצמך על חשבוני, ותכלס- גם על חשבונך. אתה חושב שיהיה לך כיף לחשוב יותר מאוחר שפיספסנו הזדמנויות בגללך? שאנחנו מתחרטים על בחירות והחלטות שעשית עבורנו?
אתה לא נותן לי את החופש לראות את המצב כמו שהוא. אני בטוחה שאתה לא היית רוצה שמישהו אחר יקח ממך את האפשרות להחליט לבד מה לעשות במצב נתון. אז ככה גם אני, אני מעדיפה שתרמוז לי מה אתה רוצה, ולא תרמוס אותי בניסיון להשיג את הרצון שלך. אני יודעת שיש הרבה כאב בעולם. אבל אם צריך לחוות אותו, בכדי לקבל דברים אחרים- אני רוצה להיות מסוגלת לזה. ובכלל, אני רוצה להיות מסוגלת להכל, מי אתה שתחליט שיש נושאים שלא יגעו בי?
אגו שלי, יש עוד סוגים של כיף. אתה כל כך רוצה ליהנות, שאני מרגישה רע אפילו לבקש את מה שאני מבקשת. כמו להגיד לילד קטן להפסיק לשחק בצעצוע שהוא כל כך נהנה ממנו, וללכת לנקות את החדר. אבל בבקשה תפסיק לפחד. אנחנו נתמודד, באמת שכן. ואני מבטיחה להמשיך להיעזר בך כשרע ומשעמם ומפחיד לי, אבל תן לי לחוות את זה לחלוטין קודם, ולא לברוח מזה. בבקשה. אני רוצה ללמוד להתמודד עם הכל.
 
עם כל החמלה שיש לי כלפיך- תודה על הניסיון, אבל לא תודה.
ממני, רינת.
אסנת ידגר
חלוצת השיטה בארץ ומייסדת המרכז הישראלי
חדשות ועדכונים
yoda hacked
כללי
שירותים
אניאגרם בארגונים
מדיה
בניית אתרים בקוד פתוח
עקבו אחרנו
2010 © Enneagram inc, All Rights Reserved