אניגראם

מכתבים לאגו - טיפוס 9

אל תתן למי שאתה, להפריע למי שאתה יכול להיות

מכתבים לאגו - טיפוס 9

 

בסיום סדנת הצמיחה מתבקשים המשתתפים לכתוב מכתב לטיפוס שלהם, זהו צעד משמעותי בתהליך ההפרדה בינינו לבין האגו ולקיחת בעלות בית על המנגנון האוטומטי שמנהל אותנו.

המכתבים מרגשים, מפתיעים ומעוררי השראה – הנה כמה דוגמאות

  

 

 

 משכין שלום, ידיד ויועץ יקר בתוכי,


 
אתה היית המוביל הראשי שלי בדרכי החיים - כיוונת אותי בצורה לגמרי לא רעה כבן אדם מאד נוח, שואף לרצות, זורם, נחמד וסימפטי. מחפש שקט ושלווה, וותרן רוב הזמן (אולם לא תמיד, פה ושם הופיעה עיקשות והיצמדות למטרה), שואף שהכל יהיה הרמוני סביבי, רוב הזמן שלם עם החיים, מסתדר עם האנשים והלקוחות, ויודע להיות איש שנעים להימצא ולבלות בחברתו. בעבודה, אתה יודע לפשט בעיות מסובכות, רואה אפשרויות שונות לפיתרון, יודע לראות מצבים מנקודות מבט שונות, רגיש ומתחשב ברצונות האנשים והלקוחות, לרוב די יצירתי, מתלהב, סבלני, אמין מסור, נאמן וישר.


  אולם יחד עם תכונות "נחמדות" אלו גם – די סגור ושתקן, מקיים תקשורת רדודה למדי עם הקרובים באמת, מתעלם ומפשט את בעיות החיים, נמנע מעימותים ומריבים לפעמים על חשבון רצון אמיתי, פסיבי, רוצה להיות תמיד "בסדר" עם כולם. ממעיט מערך עצמי, מופתע מאד מכל מחווה ומחמאה, לא תמיד מרוכז, לרוב חסר יוזמה ולפעמים רדום, לא משתף רגשות, ביטוי עצמי מודחק ותחושת חוסר עוצמה. בעבודה אתה לא מאורגן כספית, נסחף להסטות דעת תכופות ואיבוד ריכוז, חרד מטעויות וכישלונות, נמנע מעימותים, ולא יודע להיפטר מלקוחות לא טובים.


 
בתקופה האחרונה, דרך האניאגרם וההתפתחות שלי, למדתי להכיר אותך בצורה אחרת שמובילה לדרכים אחרות, חדשות ונועזות יותר. כמה מהדרכים החדשות האלה שאתה די חושש מהן התגלו לי ולמרות זהירותך הידועה אני מתכון להשתמש בהן יותר ויותר:
 -  אני מוכן לא לברוח ואפילו ליזום עימותים הכרוכים בריב וברוגז אם נדרש.
-  אני אגיד את דעתי באופן מלא והרבה פחות מתוך כוונה להיות "נחמד".
-  אני מוכן לשתף רגשות כדי ליצור בסיס לתקשורת טובה, אינטימית ועמוקה יותר.
-  אני מכיר יותר ויותר בערך עצמי ומוכן לקבל מהסובבים אותי תמורה הולמת שמגיעה לי.
-  אני מאמין בעצמי.
-  אני מוכן ליזום ולהתחדש.


 נראה לי שהדבר הכי חשוב שהפנמתי היא המודעות שהחיים מכילים בנוסף, ל"דבש" המתוק, גם את ה"לימון" החמוץ. כלומר להפסיק להתנהג כמו שאתה מעדיף – לברוח/להתעלם ולהחביא אירועים עצובים ולא נעימים שהחיים מזמנים, אלא לקבל ולבחור בהם כחלק מהחבילה שקיבלתי ואם צריך להתמודד איתם, אז באומץ, פנים מול פנים. כך שאפשר להמשיך ותפקד גם אחרי טעות, כישלון, מחדל או עימות כחלק מהאנושיות שלנו, זה לא סוף העולם ובטח לא כדאי להמשיך לחיות תוך חרדה משתקת.


 לסיכום חשוב שתדע שאתה חבר וותיק נאמון וטוב, אני מאמין שאתה פועל מתוך כוונה טובה לשמור עליי. בעתיד, אמשיך לשמוע לעצותיך, אולם תדע שכל עצה עומדת לביקורת ובדיקה ואשתמש רק באלו שבאמת משרתות אותי הכי טוב.
 כל טוב והמשך פורה של דרכנו המשותפת


שלך,
אלכס האמיתי

 

  לכל המכתבים

אסנת ידגר
חלוצת השיטה בארץ ומייסדת המרכז הישראלי
חדשות ועדכונים
כללי
על האניאגרם
שירותים
אניאגרם בארגונים
מדיה
בניית אתרים בקוד פתוח
עקבו אחרנו
2010 © Enneagram inc, All Rights Reserved