אניגראם

אל תתן למי שאתה, להפריע למי שאתה יכול להיות
שתף |

איזה טיפוס אתה? / יוספה קמחי

כתבה במגזין לישראלים באוסטרליה

תקראו לזה ניו אייג', תקראו לזה רוחניות, תקראו לזה איך שבא לכם, לי זה היה חסר כשחייתי בניו יורק. תגידו, את קדושת יום שישי, למשל, אתם מרגישים שם באוסטרליה? תדעו שזה אפשרי.

"משהו באוויר" קראתי לזה. וניסיתי, באמת שניסיתי. הלכתי לשיעורי יוגה, ביקרתי במרכז לקבלה במנהטן, אבל זה לא היה אותו דבר. קצת קשה להרגיש רוחניים במקום שכולו מעוצב למשעי ודורש ממך 500 דולר בשביל קורס קצר.

הרי השקט האמיתי נמצא בתוכנו, ומדיטציה אפשר לעשות בבית, ויוגה אפשר לעשות בבית, וכל הרצאה שהיא בעולם, נכתבה קודם כל אות אחר אות, בספר משובח. אז מצאתי לי דרכים משלי למצוא את הרוחניות שחסרה לי.

אז לא משנה איך תקראו לזה, אני קוראת לזה חוכמה. מדעי הרוח של המילניום. כל כך הרבה זרמים, כל כך הרבה שיטות, כל כך הרבה תורות והעשרות. למשהו בטוח תתחברו. המדור הזה מוקדש לאתרי אינטרנט (אמרתי לכם שמצאתי דרכים משלי...), שאני מאד אוהבת. לא מנסים למכור בהם שום דבר, לא איזה תורה חדשה מסיני, רק כיווני מחשבה נוספים, מעשירים, או סתם אינפורמציה שכיף לדעת על עצמנו. אני מקוה שתמצאו פה משהו שיגע גם בכם.

התוודעתי לשיטת האניאגרם ממש לא מזמן, והוקסמתי ממנה. זוהי שיטה המשמשת להתפתחות וצמיחה אישית, ולפני שאתם בורחים לאייטם הבא, תקשיבו רגע! תורת האניאגרם מתארת 9 טיפוסי אישיות המייצגים תשע נקודות מבט שונות על החיים (ואלו חלק מהם: הספקן, המסייע, הבוס, משכין שלום). באתר תמצאו שאלון מורחב שיעזור לכם לפענח איזה טיפוסים אתם. אחר כך תוכלו לקרוא קצת על עצמכם, ותישארו פעורי פה.

נו, ובשביל מה זה טוב, הניה שואלת. כי כשתקבלו מראה על עצמכם, תבינו יותר טוב למה אתם פועלים כפי שאתם פועלים. וכשתדעו לזהות טיפוסים אחרים בחייכם, תבינו אותם הרבה יותר טוב. ומעל הכול, זה פשוט מעניין. שווה גם להירשם (בחינם הניה, בחינם) לרשימת מנויי הידיעון הדו-שבועי שאסנת ידגר, מנהלת המרכז לאניאגרם בישראל, מחברת בהמון עומק ומחשבה.
 

אסנת ידגר
חלוצת השיטה בארץ ומייסדת המרכז הישראלי
חדשות ועדכונים
כללי
על האניאגרם
שירותים
אניאגרם בארגונים
מדיה
בניית אתרים בקוד פתוח
עקבו אחרנו
2010 © Enneagram inc, All Rights Reserved