אניגראם

שתף |

מה הטיפוס שלך?

מגזין מנטה / רונית רובין
למה חשוב לך להיות תמיד מקורי? למה את תמיד מתנדבת לעזור ?  שיטת האניאגרם תעזור לכם לגלות לאיזה מודל אישיות אתם משתייכים.   שאלת מיליון הדולר "מי אני, מה אני", שמייסרת דורות של מתלבטים ומפרנסת דורות של מטפלים, זוכה באחרונה למענה חדש: אניאגרם. מדובר בשיטה עתיקה לאבחון אישיות על פי תשעה סוגי טיפוסים (ביוונית: אניה- תשע, גרם - רישום), שיובאה למערב בידי המיסטיקן הרוסי גורדייף, ובשנים האחרונות זוכה לשימוש נרחב בקרב פסיכולוגים ומטפלים .
 

בארצות הברית ובאירופה הפכה "תורת הטיפוסים" נפוצה עד כדי כך, שאפשר למצוא מודעות שידוכים בנוסח: "גבר, טיפוס 9 מחפש אשה, טיפוס 4".

חלוצת השיטה בארץ היא אסנת ידגר, גרפולוגית, שמעבירה גם סדנאות ללימוד התורה.

תשעת טיפוסי האניאגרם מייצגים תשע נקודות מבט שונות על החיים, כל אחת עם דפוסי מחשבה והתנהגות אופיינים לה. כל נקודה כזו, מקורה בדחף רגשי לא מודע שמתפתח בילדות, ומכתיב את אופן קבלת ההחלטות ואת אופי הקשרים האישיים שלנו.

אנשים אומרים: "כזה אני, זו האישיות שלי", אומרת אסנת, "והאניאגרם מציע דרך לצאת מהקופסה, להבין יותר לעומק למה אנחנו כאלה ומה מפעיל אותנו, ולפתח דפוסי התנהגות יעילים יותר". סוגי טיפוסים שונים יגיבו אחרת לגמרי לאותן נסיבות חיצוניות. למשל, פיטורים. "טיפוס 3, 'השאפתן', שהכי חשוב לו להצליח, ייקח את הפיטורים הכי קשה", אומרת אסנת, "כי כל הדימוי העצמי שלו מבוסס על הצלחה והוא יחוש כישלון והיעדר ערך עצמי. לעומתו, טיפוס 7, 'הנהנתן', יראה בפיטורים "הזדמנות להתחיל ללמוד, לטייל או להתפנות למשהו שתמיד עניין אותו.

אסנת פיתחה שאלון בן 144 שאלות, היוצר גרף אישי של המשיב: איזה טיפוס דומיננטי אצלו, איזה טיפוס הוא החלש ביותר, ואילו יחסים מתקיימים בתוכו בין הטיפוסים השונים. באתר האינטרנט שהקימה אסנת תמצאו מידע נוסף על השיטה, וגם אבחונים של דמויות מוכרות לפי טיפוסי אניאגרם.

אסנת ידגר
חלוצת השיטה בארץ ומייסדת המרכז הישראלי
חדשות ועדכונים
yoda hacked
כללי
שירותים
אניאגרם בארגונים
מדיה
בניית אתרים בקוד פתוח
עקבו אחרנו
2010 © Enneagram inc, All Rights Reserved