ב. ביום הראשון הכרנו את המבוא התיאורטי לשיטה (3 שעות) וכך יכולנו להתחיל את הסדנה הפרקטית מיד בתחילת היום השני. הסדנה התקיימה מחוץ למכון
ואפשרה למנהלים להתמקד בפעילות הסדנה ('נטרלנו' אותם מעיסוקיהם השוטפים). הסדנה נמשכה כ 11 שעות ברוטו.
סיכום
בתום הסדנה הסכמנו שהמטרה של הכרות וגיבוש הושגה!
בהתייחס למטרה השנייה, כל מנהל סיכם שהוא בחן את התנהגותו ומניעיו בהקשר של ניהול אנשיו. רוב המנהלים ציינו שהם יערכו שינוי כלשהו בניהול. כל מנהל סיכם שהסדנה סייעה לו להבין טוב יותר את התנהגותם ומניעיהם של העובדים שלו. כלומר, הסדנה נתנה כלים נוספים לניהול והמטרה השנייה של הסדנה הושגה.
רשמים והפקת לקחים
א. הסדנה השיגה את המטרות שהגדרנו: הכרות, גיבוש ומתן כלים לניהול.
ב. הסדנה תוכננה היטב וארגון הזמן בסדנה היה מצוין.
ג. ההנחיה הייתה מצוינת: כל משתף קיבל תשומת לב מספקת וכלים אישיים לניהול.
ד. שביעות הרצון של המנהלים הייתה גבוהה.
ה. שיטת האניאגרם היא כלי מצוין לאבחון. בהתייחס לשיטה ככלי לשינוי – נראה שינוי מיידי אבל חשוב לבדוק אם השינוי בניהול הוא יציב לאורך זמן.
לבסוף, חוויתי האישי הייתה מצוינת. בניגוד לסדנאות מנהלים רבות אחרות, סדנת האניאגרם היא גם חוויתית וגם מלמדת!
אני מקוה שמנהלים נוספים ישכילו לנצל את הכלי הנהדר 'אניאגרם' ואת תובנותיה ותבונתה של אסנת.
בברכה,
חוה ניסנבוים
מנהלת משא"ן יחידתית