אניגראם

שתף |

תשעת הטיפוסים לקראת החורף והשפעת

מאת: שונית מרשק נחושתן

 

כיצד כל טיפוס נערך לקראת החורף? - תשעה מונולגים

 

טיפוס 1 - המחוקק: 

"סוף מעשה במחשבה תחילה": זהו, הגיע החורף. צריך לארגן מחדש את הארונות. את כל בגדי החורף להוריד, לאוורר ולסדר בארון. את כל בגדי הקיץ לארוז ולהניח בארון למעלה. כך לא נשכח בסוף העונה היכן כל דבר מונח. ארון התרופות מסודר ומאורגן. יש אקמול רגיל ואקמול סינוס. אקמול ללילה ואקמול ליום. החורף הזה לא יתפוס אותי לא מוכן. אפילו את הצמיגים ברכב החלפתי! ואל תשכחו החל מ 1/11 חובה להדליק אורות בנסיעה בין עירונית. חורף בטוח לכולנו.

 
טיפוס 2 - המסייע: 

החורף הגיע. החודשים הקרובים בוודאי יהיו עמוסים. ככה זה תמיד, הילדה מביאה את הווירוס מהגן, אחר כך הילד נדבק, אחר כך בעלי נדבק. ואני מטפלת בכולם. אתמול ירד הגשם הראשון. כולם נלחצו ורצו לחנות במרכז המסחרי לקנות נעלים לילדים. המוכרת הייתה כל כך מסכנה. היא לא ידעה למי לעזור קודם. כולם התנפלו עליה. מה רוצים ממנה? היא בסך הכל מנסה לעשות את תפקידה בצורה הטובה ביותר... בסוף, כאשר הגיע תורי התברר כי לא נותר מהדגם שרציתי. למה תמיד זה קורה לי? אני, שכל הזמן רק דואגת לאחרים. סתם מעצבן. בסוף קניתי לילדים מגפיים בחנות אחרת. ובשבילי? לא , לא הספקתי... לא נורא, המגפיים הישנות שלי עדיין מחזיקות מעמד. אין לי צורך בחדש.

 
טיפוס 3 - הביצועיסט: 

מה, החורף הגיע? איך שהזמן טס! מזל שיש לי איזו חצי שעה בין לבין היום אחה"צ אז נוכל להתארגן לחורף. מטריות? יש. מגפיים? יש.  מעילים? יש (אומנם המעיל של הילדים טיפה משופשף אבל לא נורא, מה שחשוב שזה מחמם. אך אחד לא ישים לב). השנה אלך לקבל חיסון כי פשוט אין לי זמן להיות חולה, יש לי כזה עומס בעבודה... בעצם גם אין לי זמן ללכת לחכות בתור בקופת חולים. טוב נראה כבר מה יהיה, מקסימום - ניקח אקמול או שניים ונעביר את המחלה הזו. בסך הכול שפעת, מה הסיפור? זהו, אפשר לראות את ההכנות לחורף כנושא סגור.
 

 
טיפוס 4 - הדרמטי: 

חורף ... חורף... כמה נוסטלגיה זה מעורר בי... השוקו החם, ההתכרבלות מתחת לשמיכה, טיול קצר על חוף הים כשהגלים מתנפצים על החוף וקרני השמש המרצדות מבעד לעננים מסרטטות את הכחול אפור הזה, הנמוג אל אדוות הגלים המלחלחת את החול בעדינות...   ובערב אנחנו קופצים בין השלוליות בדרך אל הסרט. הולכים עם מטריה אחת כדי שנוכל להתחבק. ובלילה בלילה עמוק בין השמיכות. בחוץ סופת רעמים וברקים. הגשם דופק על חלוני , וכפות הרגלים שלי כרוכות בשלך, מתחממות, מתלטפות, ואני שוקעת בחלומות מתוקים מתוקים.....  

 
טיפוס 5 - המדען: 

אחרי ששמעתי ברשת ב' את התחזית למחר ושוטטתי באינטרנט קצת, אני סקרן לראות איזה מן חורף יהיה השנה. כמות המשקעים בשנה שעברה הייתה גבוהה ב 2% בלבד מהממוצע השנתי. מפלס הכינרת אומנם עלה במקצת אך עדיין לא הגיע לקו האדום. וכידוע לנו אם הכינרת ריקה הדבר מייד משפיע על גידולי השדה בקיץ. מעניין.... בכל מקרה החלטתי השנה לא להתחסן. קראתי כמה מאמרים בנושא והגעתי למסקנה שהכי טוב פשוט לאפשר לגוף לעשות את העבודה בעצמו. מקסימום אהיה חולה. זה דווקא ייתן לי קצת שקט מכולם. אוכל לשכב במיטה, לקרוא ספרים. סוף כל סוף יהיה לי את הבית לעצמי. אשתי והילדים ילכו לעבודה, ולי יהיה שקט.

 
טיפוס 6 - הספקן: 

אלוהים, כבר חורף!!!!  מה יהיה? אני לא מאמין שעוד לא התחסנתי. שמעתי שהשנה יש וירוס חדש ממש קטלני שעובר לא רק במגע אדם אלא גם באוויר. באירופה היו כבר כמה מקרים של מוות. רק שלא תהיה איזו התפרצות מגפה עולמית. זה בדיוק מה שחסר לנו עכשיו. אני מגזים? ממש לא! אני ריאלי! זוכרים את נגיף הסארס? זוכרים את התמונות של האנשים הולכים עם מטפחות על הפנים בשדה תעופה? וברחוב? אני לא לוקח סיכון. עכשיו אני רץ להתחסן.  בדרך גם אעבור בבית המרקחת ואקנה את כל התכשירים לחורף. שיהיה בבית ליתר ביטחון. הפעם אקנה גם קונבנציונאלי וגם אלטרנטיבי. בעצם מי יודע מה שמים בכל האלטרנטיבי הזה... אולי עדיף לא לקחת סיכון. אוי, אני כבר מרגיש קצת חולה...

 
טיפוס 7 - הנהנתן: 

קצת גשם, מה כולם משתגעים? אפשר לחשוב שמישהו עשוי פה מסוכר. אני לא מתכוון לבטל את התוכניות לשבת. מקסימום נשב בפארק עם מטריה. זה דווקא יכול להיות נחמד. או שנקפוץ לקפה הקרוב ונשתה שוקו חם.... בכלל בקרוב יום ההולדת שלי. השנה אני מתכנן מסיבה גדולה. יבואו חברים, משפחה, מכרים, סתם אנשים חדשים.. יהיה כייף. הגשם דווקא יהווה אווירת רקע מתאימה. יהיה חמים ונעים. קצת יין, מוזיקה, מתאבנים טובים.. וקדימה לחגיגה!

 
טיפוס 8 - הבוס: 

אוקי חברה, שימו לב! החורף הגיע וצריך להיערך בהתאם. השנה ארגנתי קבוצה של מתנדבים שיהיו בהיכון במקרה של הצפות ברחוב שלנו. דיברתי כבר עם מנהל מחלקת מים וביוב בעירייה לוודא שהם פתחו את כל הסתימות. אתמול קפצתי לביקור בתחנת מכבי האש שאחראית על האזור שלנו. נפגשתי עם מפקד התחנה החדש ווידאתי שהוא מעודכן בכל ההתרחשויות משנה שעברה. הפעם נהיה מאורגנים. לא ניתן למבול לתפוס אותנו עם המכנסיים למטה. לא מעניין אותי מחלות, עבודה או חופשות. בגשם הראשון כולם מייצבים לתרגיל. אני לא רוצה לשמוע אף תרוץ על איזה וירוסון שתקף אתכם. אקמול וקדימה למלאכה! 

 
טיפוס 9 – משכין שלום: 

אז מה, החורף הגיע? טוב, גם זה צריך לקרות מתישהו. תמיד נראה לי שהחורף ישכח לבוא, אבל כל שנה אני מופתע מחדש. הוא בא... אז מה? אתם מאורגנים כבר? קניתם הכול? לא, אני לא נלחץ... יש זמן. מה, להידחף עם כל האנשים בחנויות הנעלים והבגדים עכשיו? לא מתאים לי הדוחק הזה. אני אחכה שכולם יסיימו לקנות ואז אני אלך. אני לא סובל את הצפיפות הזו שאנשים מתחילים לצעוק אחד על השני ולריב מי היה קודם בקופה. ובכלל לראות את הקופאיות המסכנות האלו. ומה שקורה בכבישים זה פשוט נורא.... הכי אני אוהב בחורף זה לבלות זמן שקט בבית.מוזיקה נעימה, ספר טוב, קצת חברים טובים, שיחת חולין נעימה. משהו רגוע, זורם. כמו בתשדיר הזה ברדיו... חורף רגוע בגלגלצ....

 

שנה גודל Powered by Bonsite ©
שנה גודל Powered by Bonsite ©
תגובות
XwBZXYAUQGjDFp   1.
Barnypok, 02/01/2017 09:45:45
ענק!!!    2.
יעל שרייבר, 21/12/2014 21:11:05
מרתק!  (לת) 3.
אילה ט., 22/12/2014 09:06:42
מדוייק   4.
טלי, 23/12/2014 07:03:49
תודה טלי, על הברכות. את המאמר כתבה   5.
אסנת ידגר, 24/12/2014 21:31:32
קורע מצחוק עד כמה שזה מדוייק  (לת) 6.
רותי, 24/12/2014 21:32:23
אסנת ידגר
חלוצת השיטה בארץ ומייסדת המרכז הישראלי
חדשות ועדכונים
yoda hacked
כללי
שירותים
אניאגרם בארגונים
מדיה
בניית אתרים בקוד פתוח
עקבו אחרנו
2010 © Enneagram inc, All Rights Reserved