אניגראם

מכתבים לאגו - טיפוס 4

אל תתן למי שאתה, להפריע למי שאתה יכול להיות

מכתבים לאגו - טיפוס 4

 

בסיום סדנת הצמיחה מתבקשים המשתתפים לכתוב מכתב לטיפוס שלהם, זהו צעד משמעותי בתהליך ההפרדה בינינו לבין האגו ולקיחת בעלות בית על המנגנון האוטומטי שמנהל אותנו.

המכתבים מרגשים, מפתיעים ומעוררי השראה – הנה כמה דוגמאות

 

 


 אגו יקר,

 

 

היום אני מבינה שכל השנים האלה ניסית לשמור עלי מפגיעה רגשית.  הפחד מפגיעה רגשית מנע ממני לעשות דברים בלב שלם. הסתגרתי מפני אנשים, עזבתי עבודות התביישתי בכל מה שיצרתי. ובסופו של דבר זה לא עזר, כי המשכתי להיפגע מכל אחד וכל דבר. 

אני רוצה שתדע שאני לא פוחדת להיפגע יותר כי אין דבר יותר גרוע מלפגוע בעצמי וזה מה שעשיתי כל השנים. פגעתי בעצמי כדי שאחרים לא יפגעו בי. 
 

 אני רוצה להסביר לך שכשאתה מתריע מפני פגיעה או אומר לי שמישהו לא אוהב אותי כי הוא לא התייחס אלי או לא הסכים איתי, אתה מפרש את ההתנהגות שלהם באופן מוטעה. אנשים לא עסוקים בלחשוב עלי או לעשות לי משהו. הם עסוקים בהישרדות שלהם. כולנו עסוקים בהישרדות שלנו ופועלים למען עצמנו ולא בהכרח נגד אחרים. אני מבינה את זה עכשיו. רגשות הם פרשנות לא מדויקת של המציאות.

 

אף פעם לא עשיתי לעצמי יום הולדת. אני לא מאשימה אותך, אבל אני כן יודעת שהמלצת לי (ואני הקשבתי) כל פעם מחדש לא לחגוג, כי "לא באמת אוהבים אותך" ולא מגיע לך באמת" ו"מי ירצה לבוא?" או "איזה בושות" "או את לא טובה בלעשות מסיבות". אז אני יודעת שהגנת עלי מפני פגיעה רגשית כי זה לא נעים שמישהו לא מגיע למסיבה וכל זה... אבל אני ממש לא זקוקה להגנה הזו כי אני אסתדר עם כל תוצאה שתהיה. ומי שלא מגיע בדרך כלל עסוק או שהוא באמת לא רוצה, אבל עדיף להתמקד באלה שכן הגיעו ולחגוג איתם. 

 

לגבי השוואות, הקטנה עצמית, התמקדות במה שחסר ובמה שלא מספיק טוב:
מאז שאני זוכרת את עצמי הסתכלנו ביחד על מה שיש לאחרים. תמיד עודדת אותי להשוות את עצמי לאחרים והם תמיד נראו טובים יותר ממני. מי שהיה פחות טוב לא עניין אותי וגם אז מצאנו סיבות שהוא יותר טוב במשהו. אתה אמרת לי שאני לא מספיק טובה. למה עשית את זה? כדי שתשאפי ליותר אתה אומר? כלומר אם אראה מה חסר בי זה ידחוף אותי קדימה? טוב אז זה לא ממש עבד. להיפך, זה גרם לי לעזוב דברים ולוותר. אני מבינה היום שלכל אדם יש דרך משלו ואין מקום בכלל להשוואות כי הן לא הוגנות. נסיבות החיים של כל אדם שונות, המניעים שונים, הרצונות שונים ולכל אחד יש מתנות ומגבלות. אני כבר לא צריכה להשוות את עצמי לאחרים כדי להתקדם. יש לי את הרצונות שלי והחזון שלי שמקדמים אותי. 

 

אז אסיים במילים הבאות: אני יכולה להוקיר אותך על כל המתנות שיש לי: יצירתיות, עומק רגשי ומחשבתי (זה עוזר לי בכל מה שאני עושה אני מקבלת הנאה גדולה מההקשרים הרגשיים והמחשבתיים שאני מסוגלת לראות )יכולת לנהל מערכות יחסים ולהבין את הצד השני.
אני חושבת שהגיע הזמן להשתחרר מהפחדים והמגבלות שלא משרתים אותי ואתה יכול לסמוך עלי שאסתדר בכל מצב. אין צורך להגן עלי מפני ביקורת ושיפוטיות כי יש לי את עצמי.  
 

אשמח להמשיך לשתף איתך פעולה בכל המתנות שנתת לי. 

 
שלך באהבה, 
 
כרמית

 

 

לכל המכתבים

אסנת ידגר
חלוצת השיטה בארץ ומייסדת המרכז הישראלי
חדשות ועדכונים
כללי
על האניאגרם
שירותים
אניאגרם בארגונים
מדיה
בניית אתרים בקוד פתוח
עקבו אחרנו
2010 © Enneagram inc, All Rights Reserved