אניגראם

מכתבים לאגו - טיפוס 3

אל תתן למי שאתה, להפריע למי שאתה יכול להיות

מכתבים לאגו - טיפוס 3

 

בסיום סדנת הצמיחה מתבקשים המשתתפים לכתוב מכתב לטיפוס שלהם, זהו צעד משמעותי בתהליך ההפרדה בינינו לבין האגו ולקיחת בעלות בית על המנגנון האוטומטי שמנהל אותנו.

המכתבים מרגשים, מפתיעים ומעוררי השראה – הנה כמה דוגמאות

 

   

 

אגו יקר שלי.
אני חייב להגיד לך שאתה ממש עוטף אותי, מגן עלי ומסייע לי מזה שנים רבות. אולי מאז שהתעצבתי.  
היכולות של ה-3 שלך נתנו לי את היכולת והחריצות להעמיד מטרות, להתאמץ ולעשות הכל כדי להגיע אליהם. היכולת שלך להיות בפעולה מתמדת קיבלה הערכה גדולה מהסביבה וגם אני מעריך אותה בצורה בלתי רגילה. העשייה גם עזרה לי למסך תקופות קשות, לעזוב בצד "גופות" (תרתי משמע) ולהמשיך הלאה בלי קשיי שינה וכמעט בלי דיכאונות. אתה כל כך חזק שאתה אפילו גורם לי לבכות או להרגיש לפי החלטה שלך כי כך צריך (ביום הזיכרון או ביום השואה) .
מצד שני זיהיתי מחירים כבדים, אני לא נחשף אל אנשים וזה מונע מהם להתקרב אלי.  אני לא מרגיש באמת מה חשוב לסביבה שלי- אני עסוק בעשייה. התרחקתי מבני משפחתי –כי אני עסוק בעשייה. אין לי את היכולת ליהנות מהרגע של השיא כי אני עסוק בעליה לשיא הבא. חשוב ביותר הוא כי מזמן אני לא יודע מה באמת חשוב לי ומה באמת מתאים לי לעומת מה חשוב ומתאים בשביל לעשות רושם מתאים לסביבה. עוד דבר שאני רואה פתאום זה שהפסקתי לשמוח- אני עסוק בעשייה.
הנה הגעתי לסף גיל 50 ואני רוצה לעשות מהלך של שינוי. אני רוצה לגעת ולהרגיש את מה שאני באמת רוצה ומה באמת חשוב לי. אני רוצה להרגיש את עצמי וכך להיות בעל יכולת באמת להרגיש אחרים . הפחד הגדול שלי שאם ארגיש רגשות קשים אתפרק, כנראה לא נכון. אני חזק ומנוסה מספיק להיות מאוכזב, מדוכא או כועס.  
 בקיצור, אני רוצה להתחבר לעצמי, לדעת באמת מה מתאים לי, להרגיש דברים. להרגיש כי כך אתחבר למה שמתאים לי ומתאים לסביבה שלי. אני רוצה כל כך להיות קרוב למשפחתי וחברי. אני כבר לא צריך להציג פסאדה, כבר הוכחתי את עצמי ואני כעת יכול להתפשט ולהראות מי אני באמת. להראות לבני הקטן שאני פגיע ולהתעניין באמת במה שקורה לבנות שלי.
אני רוצה להיות מוקף בסביבה המכירה אותי באמת, אוהבת ומגינה. אני רוצה להרגיש שמחה ואושר לעומק. זה ידרוש ממני להפסיק לעגל פינות ולעשות דברים בצורה אתית יותר אבל זה מחיר אפשרי.
שלך בקרבה גדולה
דני

 

  לכל המכתבים

אסנת ידגר
חלוצת השיטה בארץ ומייסדת המרכז הישראלי
חדשות ועדכונים
כללי
על האניאגרם
שירותים
אניאגרם בארגונים
מדיה
בניית אתרים בקוד פתוח
עקבו אחרנו
2010 © Enneagram inc, All Rights Reserved