אניגראם

מכתבים לאגו - טיפוס 9

שתף |

מכתבים לאגו - טיפוס 9

 

בסיום סדנת הצמיחה  מתבקשים המשתתפים לכתוב מכתב לטיפוס שלהם, זהו צעד משמעותי בתהליך ההפרדה בינינו לבין האגו ולקיחת בעלות בית על המנגנון האוטומטי שמנהל אותנו.

המכתבים מרגשים, מפתיעים ומעוררי השראה - הנה כמה דוגמאות:

 

 

אגו יקר,
 
איזו מתנה נפלאה קיבלתי באמצע החיים שלי...הכרתי אותך חבר יקר. אחרי שנים של תסכול, בלבול, חוסר הבנה עמוק, כעס עצור וטינה שהתבטאו כלפי עצמי והעולם, סוף כל סוף הבנתי שגר איתי דייר נוסף. אף אחד לא שאל אותי אם הסכמתי, פשוט היית שם ואת זאת לא הבנתי. הרבה מהפעמים לא הבנתי את עצמי, כשבעצם לא ידעתי שאני לא מבינה אותך.
 
לאחרונה, למדתי אותך, למדתי את דרכיך, את פועלך. הרדמת אותי, ערפלת אותי ואת חושי, השתקת אותי, העלמת אותי, וכל זאת כדי שלא אוציא קול ואתעמת, שחלילה לא תהיה מריבה. רצית שאשמור על פרופיל נמוך ואתמזג עם האנשים בסביבה, גרמת לי להגיד כן לדברים שלא רציתי לעשות, ולשתף פעולה עם הרצון של האחר, כדי לא לאכזב. עבורך לומר את דעתי, לבקש את צרכי ולנקוט עמדה היה מאמץ.
 
אז נכון, בטווח הקצר מנעת מחלוקת, אולם בטווח הארוך הותרת בגופי כעס וטינה גדולים, כי הרגשתי שכופים עלי לעשות דברים. וככל שהכעס והטינה גברו הרדמת אותי בשינה עמוקה שלא ארגיש ושאכחיש...היו מצבים בהם לא הבנתי את הקיפאון שהשתלט בגופי, את התחושה המשותקת בה לא יכולתי להגיד אפילו לעצמי מה אני מרגישה, מין שיתוק מחשבתי, רגשי ופיזי. אלה היו חוויות קשות עבורי. אני יודעת שעשית כל זאת כי דאגת לי, כי פחדת שלא יאהבו אותי, אבל בעצם יצא שהקטנת אותי והחלשת את קולי. והכי הכי קשה היה לי ביחסים עם בני זוג, שם איבדתי את עצמי וביטלתי את זהותי, עד כדי התמזגות כמעט מוחלטת עם הצד השני, וככל שפחדתי מאובדן כך התמזגתי יותר...
 
ההבנה וההכרות אתך עשו אותי כל כך שמחה, כי אתה חלק ממני וכשאני לומדת להכירך, ויותר מזה לומדת להקשיב לך ולדבר איתך, החיים שלי הרבה יותר קלים לי. אני מכבדת את קיומך, כי שנינו זה לנצח. אני מודה לך על הדרך שעשית והבאת אותי, בלעדיך לא הייתי מי שהפכתי להיות. הובלת אותי וניהלת את המערכה של חיי. עשית את זה הכי טוב שאתה יכול ויודע.
 
מהיום יש לי את ההזדמנות ליצור את הזוגיות שאליה כמהתי כל חיי, והיא תתחיל איתך. אני רוצה שאהבה תיכנס לחיי, ואתה חברי היקר, הסתרת אותי, כי אפשר לצחוק איתך וגם להשתעשע, אבל אהבה כמו שאני רוצה, לא תיכנס אם אתה בסביבה.
 
מהיום אני מבטיחה לך שאהיה החברה הכי טובה שלך, אתה יכול לנוח, להיות רגוע. עבדת קשה הרבה שנים, כעת תוכל לצאת לפנסיה מוקדמת... החיים מהיום יתנהלו בהבנה ובהסכמה בין שנינו. ייתכנו חילוקי דעות בינינו, אבל אני בטוחה שנגיע למשא ומתן שישביע את רצוננו. כעת זו ההזדמנות שלנו להכיר אחד את השני וככל שתכיר אותי, תדע שיש על מי לסמוך, שתמיד אדאג לשנינו, ושתמיד אהיה שם בשבילנו. או אז תוכל להרפות וליהנות ממני.
 
היום אני מבינה שכל השנים פגעתי בעצמי כי התעלמתי מעצמי, מרצונותיי ומצרכי. לא רציתי לפגוע במישהו אחר אבל בעצמי כן פגעתי. אני לא כועסת, לא עלי ולא עליך, נהפוך הוא, אני אוהבת את שנינו. היום אני מבינה שיחד אנחנו חזקים, יש לנו כוח, ויחד נשיג ונהפוך עולמות.
 
יש לי תכנונים לגבי החיים שלנו ומבטיחה לך שהשנים הבאות יהיו נפלאות ומופלאות כמו שרק אתה ואני ביחד נוכל ליצור אותם. אני אשמיע את קולי ואומר את דברי גם אם אצטרך להתעמת, אני אנקוט עמדה ואוביל דברים גם אם זה כרוך במאמץ, אני אביע את עצמי יותר גם אם זה מנוגד לדעות האחרים, אני אהיה אני. ואתה חבר יקר תעזור לי. אני אוהבת אותך, אגו שלי, ואני אוהבת אותי, וביחד לשנינו גם השמים הם לא הגבול...
 
שלך,
לילך

 

     לכל המכתבים

 

 

אסנת ידגר
חלוצת השיטה בארץ ומייסדת המרכז הישראלי
חדשות ועדכונים
yoda hacked
כללי
שירותים
אניאגרם בארגונים
מדיה
בניית אתרים בקוד פתוח
עקבו אחרנו
2010 © Enneagram inc, All Rights Reserved