אניגראם

מכתבים לאגו - טיפוס 3

שתף |

מכתבים לאגו - טיפוס 3


 הכרת ההבדל בין ה"אגו" שלנו, לבין ה"אני האותנטי" (המהות) שלנו, הינה הבסיס לכל התפתחות רוחנית אמיתית ובלעדיה לא תתרחש צמיחה של ממש.

האניאגרם משמש כלי רב עוצמה המסייע לנו להבחין בין השניים. ברגע שאנו מזהים את המנגנון שמנהל את חיינו (הטיפוס שלנו) אנו מתחילים להתייחס אליו כאל כישות נפרדת, כ"עיתונאי" המדווח מנקודת מבט מאד מוגבלת, שאינה מייצגת את האמת כולה. אנו לומדים לפתח דיאלוג ישיר עם האגו ולהפריך את האמונות הכוזבות שמפעילות ומשפיעות על חיינו מבלי שנדע.
 

בסיום סדנת הצמיחה מתבקשים המשתתפים לכתוב מכתב לטיפוס שלהם, זהו צעד משמעותי בתהליך ההפרדה בינינו לבין האגו ולקיחת בעלות בית על המנגנון האוטומטי שמנהל אותנו.
 
המכתבים מרגשים, מפתיעים ומעוררי השראה –
הנה כמה דוגמאות מכתבים למנגנון של טיפוס 3- הביצועיסט:
 
  
 

אגו יקר שלי,


לפני הכל אני רוצה להודות לך, בזכותך אני מסתערת על כל מטרה, מתקתקת משימות, שועטת קדימה ובאופן כללי עם אנרגיה בוערת של עשייה בלתי פוסקת. 

 

בזמן משבר אתה החבר הכי טוב שלי, גורם לי להיראות עוד יותר טוב, גורם לי להרים את הראש, להוריד מסך על העבר ולהסתכל קדימה, לפרק את הכל למטרות/משימות/חזון ובאופן כללי לרוץ, בזכותך אומרים עליי שאני מצליחנית, אלופה, מדהימה, שאין דבר שארצה ולא אשיג אבל...... ופה יש אבל גדול............אני מ-ו-ת-ש-ת!!!!!!

למכתב המלא

אגו יקר שלי,

בשנים האחרונות אני עסוקה לא מעט בהכרות בינינו ובטיב היחסים שנרקמו ביני לבינך לאורך שנותיי.
ראשית אני רוצה להוקיר אותך ולהודות לך על המקום בו אני נמצאת היום שהרי יש לך חלק משמעותי במי שאני. מרים המובילה, שרותמת את כולם אחריה, קובעת מטרה ומסתערת, לא מוותרת, יצירתית, מצליחנית בכל המגרשים ...
למכתב המלא
 

אגו יקר,

אני חייב להגיד לך שאתה ממש עוטף אותי, מגן עלי ומסייע לי מזה שנים רבות. אולי מאז שהתעצבתי.  
היכולות של ה-3 שלך נתנו לי את היכולת והחריצות להעמיד מטרות, להתאמץ ולעשות הכל כדי להגיע אליהם. היכולת שלך להיות בפעולה מתמדת קיבלה הערכה גדולה מהסביבה וגם אני מעריך אותה בצורה בלתי רגילה... 
למכתב המלא
 

אגו יקר שלי,

אני כותב ועיני זולגות דמעות, אני בוכה.
אתה צוחק אגו יקר ?
אתה מסתכל מגבוה ואומר רואים !
תצחק !  אני רוצה לחדש לך
אני כבר לא על במה ,ירד המסך, אין קהל ואין צופים .
רק אני עם עצמי לבדי ומכלול רגשות שחיכו לי...
למכתב המלא
     

 
 

חזור

 

 

 

 
  

 

 

 

 

אסנת ידגר
חלוצת השיטה בארץ ומייסדת המרכז הישראלי
חדשות ועדכונים
yoda hacked
כללי
שירותים
אניאגרם בארגונים
מדיה
בניית אתרים בקוד פתוח
עקבו אחרנו
2010 © Enneagram inc, All Rights Reserved