אניגראם

המפתח לצמיחה אישית - טיפוס 7

שתף |

המפתח לצמיחה אישית - טיפוס 7

  

 
 

 טיפוס 7 - הנהנתןטיפוס 7 - הנהנתן 

טיפוסי 7 מרגישים שהחיים הם פשוט נפלאים מדי כדי לבזבז זמן בכאב או בעצב. הילד הנצחי שבתוכם אף פעם לא שבע, הוא מדלג לו ברעבתנות מחוויה לחוויה, מריגוש לריגוש. הם עלולים להקצין את עקרון ההנאה ונעשים מכורים להנאה, לשיאים או לתחושות אושר עילאיות. היכולת שלהם להפוך בעיות למשהו חיובי יכול להוביל אותם להתעלמות מקשיים אמיתיים.

 
 
המלכודת: האמונה שאם הם ידאגו שהחיים יהיו כל הזמן שמחים ומהנים, הם יוכלו להימנע מסבל.
הפרדוקס: הניסיון להימנע מכאב יוצר כאב.
 
הם עלולים לסמוך רק על התרגשות, התלהבות ושמחה ולשכוח שגדילה מתרחשת גם במקומות חשוכים, כואבים או שקטים.
 
המשימה האולטימטיבית שלהם הינה לחוות את החיים במלואם עם כל מה שהם מכילים: כאב, פחד, עצב , אבדן ומגבלות, כמו גם הנאה, שמחה ואפשרויות ולהיות נוכחים לכאן ועכשיו.
 
קבלת החלק הכואב של החיים מעניקה להם יותר עומק וכתוצאה מכך מגבירה גם את השמחה שלהם. הם מתחילים להבין בסופו של דבר ההתמודדות עם כאב ורגשות לא נוחים תתרום להם יותר מאשר הבריחה מהם. הם קולטים שהמרחק מהכאב הוא לא בהכרח הקרבה אל האושר.
 
ברמת ההתפתחות הגבוהה הם מצליחים למתן את הצמא שלהם לסיפוק מיידי ומסוגלים ליהנות לאורך זמן ולחוש סיפוק ממושך מהחוויות שחוו. הם שמחים בחלקם, מוקירי תודה ומעריכים את מה שיש להם בהווה.  הם אופטימיים, אמיצים אבל גם פרקטיים ומציאותיים ומגשימים בפועל את רעיונותיהם.הם מסוגלים להתמיד, להתחייב ולממש את חלומותיהם האמיתיים.

 

 

 חזרה לתשעת המפתחות 

אסנת ידגר
חלוצת השיטה בארץ ומייסדת המרכז הישראלי
חדשות ועדכונים
yoda hacked
כללי
שירותים
אניאגרם בארגונים
מדיה
בניית אתרים בקוד פתוח
עקבו אחרנו
2010 © Enneagram inc, All Rights Reserved