אניגראם

המפתח לצמיחה אישית - טיפוס 2

אל תתן למי שאתה, להפריע למי שאתה יכול להיות

המפתח לצמיחה אישית - טיפוס 2

 

 
 

 טיפוס 2 - המסייעטיפוס 2- המסייע

טיפוסי 2  מנסים למלא "חור" בלב שלהם ע"י קבלת אישורים, אהבה ורגשות חיוביים מאנשים אחרים. עמוק בתוכם הם לא ממש בטוחים שאחרים ירצו עדיין בקרבתם אם הם יפסיקו להיות נדיבים, תומכים ונחוצים. כמו כל ה"פרויקטים" האחרים של האגו - גם האסטרטגיה הזו נידונה להיכשל.

 

 המלכודת: חוסר מודעות לצרכיהם שלהם, מונע מהם לקבל את האהבה והסיפוק אליהם הם עורגים.
הפרדוקס: ניסיון לזכות בסיפוק אישי באמצעות מילוי הצרכים של אחרים.
 

המפתח שלהם לצמיחה הינו - התחברות לעצמם.   היכולת לבוא במגע עם הצרכים והרצונות האישיים שלהם. ללמוד לקבל, לאפשר לאחרים לתת להם. ללמוד לבקש עזרה מאחרים באופן ישיר ולא רק באופן עקיף ע"י עזרה להם.  ללמוד להגיד "לא" ולהציב גבולות אישיים.

 
טיפוסי 2 צריכים לקלוט שאם הם אינם מטפלים בצרכים הבסיסיים שלהם, יהיה להם קשה לספק את הצרכים של אחרים. עליהם ללמוד שדאגה לעצמם, לפני סיפוק צרכי האחר, (גם אם מדובר באדם קרוב) אינה דבר "אנוכי", אלא תנאי קיום בסיסי. אם הם באמת ובתמים מעוניינים לשמש כ"תחנת הדלק" של אחרים, הם צריכים לדאוג שראשית יהיה מספיק דלק בתחנה.
 

ברמת ההתפתחות הגבוהה - הם מסוגלים להכיר ברגשותיהם וצורכיהם ולומדים לדאוג לעצמם. הם מפסיקים לנסות "לקנות" את אהבתם של אנשים ע"י סיפוק צרכיהם, נתינת מתנות / מחמאות או וויתור על עצמם. הנתינה שלהם היא טהורה, ללא ציפיות וללא אינטרסים, היא באה מתוך דאגה כנה ואהבה לאחרים ומבטאת את נדיבותם וחום ליבם. ברמה זו, האהבה שלהם הינה ללא תנאי.

 

חזרה לתשעת המפתחות

אסנת ידגר
חלוצת השיטה בארץ ומייסדת המרכז הישראלי
חדשות ועדכונים
כללי
על האניאגרם
שירותים
אניאגרם בארגונים
מדיה
בניית אתרים בקוד פתוח
עקבו אחרנו
2010 © Enneagram inc, All Rights Reserved